18. juni 2014 - 08:51 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Underligt problem

Hej Eksperter

Mine forældre har et mærkeligt problem med deres netværk og bærbare pc hjemme hos dem selv. I foråret købte de en Acer Aspire E1-572, men den bliver smidt af deres netværk, ca. hver halve time. Ret træls. De har YouSee's Netgear CG3000 Docsis3 som router. Vi har prøvet at genstarte, nulstille, skifte kanaler og lignende. Det der er mærkeligt er at deres ipad og smartphone fint bliver på netværket. De har så prøvet at låne en PACKARD BELL EASY LJ75-JO-250NC af os, og den kører bare derudaf på netværket. Ikke smidt af på noget tidspunkt. Jeg har så haft deres Acer herhjemme, vi kører med Waoo, og der har computeren heller ikke mistet det trådløse signal en eneste gang i de 14 dage jeg har haft den stående. Så hvad kan problemet dog være?

Venlig hilsen
Ole
Avatar billede claes57 Ekspert
18. juni 2014 - 09:10 #1
der er to ting, du kan se efter.
1) i opsætning til netkortet kan du låse hastigheden (fx .g eller .n) så den ikke skal forhandle om det.
2) i strømstyring kan du stoppe at pc må lukke for netkort og usbporte for at spare strøm.
18. juni 2014 - 09:18 #2
Hej Claes. Tak for det. Det vil jeg prøve. Det der er mærkeligt, er at den bliver kun smidt af hjemme hos dem. På andre netværk er der ingen problemer....
Avatar billede claes57 Ekspert
18. juni 2014 - 09:45 #3
Prøv evt at se på, om pc er tilkoblet strøm med støjende elektronik på. Det kunne fx falde sammen med at køleskab eller fryser gik i gang. Sker det fx også når den er på ren batteri-drift?
Man kan få strømskinner med indbygget støjdæmpning.
18. juli 2014 - 13:25 #4
Lukkes