Avatar billede Basilicoq13 Nybegynder
01. juli 2014 - 22:33 Der er 4 kommentarer

Pogrammeringssprog til apps

Hej
Jeg vil gerne udvikle min egen app fra bunden og vil derfor høre, hvilket programmeringssprog der anbefales?
Tænker lidt i retningen af en app som spillet flappy bird!
Skal man anvende et sprog eller er det  en kombi af flere?
Avatar billede EveryMA Mester
01. juli 2014 - 23:02 #1
Avatar billede arne_v Ekspert
01. juli 2014 - 23:33 #2
Mener du app til smartphone?

Hvis ja saa:

Android => Java

iOS => objective-c
02. juli 2014 - 00:00 #3
C++ kan anvendes på alle platforme (Android, iOS, Windows Phone), dog skal noget af UI koden laves i platformens "specifikke sprog" (Android-Java, Obj-C, C#).

Der findes også frameworks, som gør at du kan anvende HTLM, CSS og JavaScripts til at udvikle apps -  eks. http://phonegap.com/
Avatar billede Slater Ekspert
02. juli 2014 - 08:35 #4
Jeg tror mange spil i stil med Flappy Bird er lavet i https://unity3d.com/unity/multiplatform/mobile