Avatar billede ViggoStarcke Praktikant
03. juli 2014 - 16:39 Der er 3 kommentarer

Min computer vil ikke gendanne til fabrikstilstand

Hej

Jeg har en Fujitsu Lifebook NH751. Desværre er jeg kommet til at oprette 2 drev da jeg fik den (50GB og 300GB) og det volder problemer nu. Maskinen er langsom og fungerer ikke ordentligt.

Alt jeg har installeret er nemlig havnet på C-drevet (det med kun 50GB). Nu er jeg så havnet på 0 ledige byte!

Selvom jeg sletter, fylder drevet sig selv op igen.

Jeg tror, en gendannelse til fabrikstilstand er den bedste løsning. Men det vil den ikke.
Når jeg går ind under kontrolpanel og videre til genoprettelse har jeg to muligheder:
Åbn systemgendannelse, som jeg ikke kan bruge fordi jeg ikke har nogle sikkerhedskopier
og
avancerede genoprettelsesmetoder. Når jeg klikker på avancerede genoprettelsesmetoder sker der ingenting. Jeg bliver ikke sendt videre.

Jeg kan ikke finde min recovery CD :(

Som det er nu kan jeg ikke bruge min computer til noget, så jeg mangler i den grad hjælp. :)

På forhånd 1000 tak!
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2014 - 18:37 #1
Det bliver vist temmelig svært, når du har proppet dit C-drev, så der ikke er arbejdsplads.
"Selvom jeg sletter, fylder drevet sig selv op igen." ??? Det lyder mystisk.
Men for at prøve noget. Gå i Kontrolpanel under System og sikkerhed, Aministration, Frigør plads, og se hvad kan gøres der.
Så kan vi derefter se hvad der ellers kan gøres.
Avatar billede claes57 Ekspert
03. juli 2014 - 18:59 #2
hvis du kan starter stifinder, så højreklik på dokumenter, billeder, musik, video (en ad gangen) - vælg egenskaber, og der fanebladet placering. Du kan nu vælge det andet drev (husk at skrive fx e:\dokumenter ) og så klikke på Flyt.
Så kommer der da lidt fri plads - og når maskinen så er lidt normal, så kan man via en bootcd med en linux lægge de to partitioner sammen til en uden tab af data. http://gparted.org/livecd.php (den kan også køres fra usbstik hvis du ikke har cd-drev eller en ledig brændbar skive)
Avatar billede poko1 Ekspert
03. juli 2014 - 20:29 #3
Udvid dit drev uden tab!
Jeg bruger AOMEI Det er meget nemt vælg selv sprog
http://www.aomeisoftware.com/download/pa/PAssist_Std.exe
Vejledning
http://gratisupload.dk/vis_billede/712069/