Avatar billede bobjoern Nybegynder
08. juli 2014 - 21:42 Der er 4 kommentarer

Nem-ID nøglefil fra nedbrudt windows

Hej

Min gamle PC er død, og jeg har lavet en clean install på en ny SSD.

Har stadig den gamle disk, og kan tilgå al data, men jeg kan ikke finde certifikatet til min digitale signatur til mit firma.

Der er ikke taget en backup, så den kan ikke indlæses.

Er der nogen der ved om det er muligt at kopiere nogle directories fra den gamle windows 7 installation, og få den gamle signatur med over på den måde?
09. juli 2014 - 05:11 #1
Hvilket styresystem er der tale om ?
Avatar billede bobjoern Nybegynder
09. juli 2014 - 08:02 #2
Win. 7
Avatar billede ptj_11 Forsker
09. juli 2014 - 12:14 #3
Nok så vigtigt er, hvilken type HD ligger det gamle system på?
Taler vi om en normal sata harddisk, eller er det en SSD disk?
/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
09. juli 2014 - 12:21 #4
Et dumt spørgsmål, jeg der fik stillet. Du skriver jo, at du kan tilgå alle data. Så du mangler kun at vide præcist hvilken fil du skal kigge efter.
Der sikkert tale om en skjult fil, så du skal tillade visning af skjulte filer. så kan du sikkert finde den ønskede fil.
Dette er sakset fra "Vejledning til filer" fra digitaliseringsstyrelsen:
Hvis du bruger Windows XP, vil filerne findes i "C:\Documents and Settings\dit brugernavn\".

Hvis du bruger Windows Vista og nyere, vil filerne findes i "C:\users\dit brugernavn\".

Du kan evt. søge efter "danid.log" for at finde filernes placering på din computer.
/ptj_11