Avatar billede coltau Juniormester
10. juli 2014 - 12:43 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

REST protokollen

Er der normalt problemer med bestemte tegn i REST protokollen?

En af vores samarbejdspartnere har problemer med " og , når de henter info fra vores web-tjeneste.
Nogen der har noget input til det emne?
Avatar billede repox Seniormester
10. juli 2014 - 13:16 #1
Hvad betyder "problemer"?
Avatar billede coltau Juniormester
10. juli 2014 - 13:40 #2
Desværre har jeg ikke selv været involveret i projektet. (Endnu) Men jeg formoder at det er de samme problemer som med alm. kommasepareret filer hvor nogle tegn kan drille. Eks:

"Navn", "Adresse", "Post"
"Claus", "Storegade 2", 1st", "9330"

I ovenstående adressefelt kan både " og , drille hvis man ikke tager højde for det.
Avatar billede repox Seniormester
10. juli 2014 - 15:48 #3
Men hvis man tager højde for det (som man burde), hvad skulle problemet så være?

Jeg tror jeg har svært ved at forstå hvad du gerne vil have svar på; det lyder som om du gerne vil have os til at svare på hvorfor din samarbejdspartner ikke kan finde ud af at kode?
Avatar billede coltau Juniormester
11. juli 2014 - 09:43 #4
Du har ret i at problemet nok ligger hos vores samarbejdspartner. Jeg skulle bare være sikker på at REST protokollen ikke havde nogle begrænsninger.
Nogen var i gang med at løse problemet ved at "lukke af" for de tegn i vores system - men det vil bare give helt andre problemer.

Smid et svar!
Avatar billede arne_v Ekspert
11. juli 2014 - 14:44 #5
REST er ikke en protokol men en stil.

Og REST specificerer ikke data format, saa hvorvidt quotes kan give problemer afhaenger af om der bruges XML, JSON, CSV, binary eller noget femte som data format.
Avatar billede runesoft Nybegynder
11. juli 2014 - 14:46 #6
1) REST er ikke en protokol, så du skal være lidt mere specifik
2) Hvis dit eksempel er fra det i leverer kan jeg godt forstå jeres partner har svært ved at fortolke det 1st"  mangler det initielle pling
Avatar billede coltau Juniormester
11. juli 2014 - 15:04 #7
1st" var bare et dårligt eksempel. (Ikke at det ikke er set før)

Jeg tror faktisk at dataformatet er en CSV-fil pakket ind i lidt XML men det finder jeg først ud af når folk kommer fra ferie.
Hvis det er tilfældet så kan fejlen ligge både hos afsender og/eller modtager.

Tak for info. I må smide nogle svar.
Avatar billede coltau Juniormester
08. december 2014 - 08:38 #8
Lukker. Både modtager og afsender havde problemer ;-)