Avatar billede Guitarist Novice
30. juli 2014 - 16:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Xcode + google maps

Hej

Nu ved jeg ikke, om jeg har oprettet det her i den rigtige gruppe..

Men er igang med at finde lave en app, som jeg skal bruge til vores musikjobs.

Min plan med app'en er følgende.

Folk skal kunne klikke på app'en og derved få vist google maps, hvor der vil være en markør udfra de adresser, som man tager fra en database. Der skal der stå lidt ang. spillejob (adresse og lidt ekstra tekst)

1. Man skal kunne oprette events evt. i app'en eller via en hjemmeside

2. Når spillejobbet er overstået (via dato), så skal markøren ikke længere vises på google maps.

Mvh
Thomas
Avatar billede conz Juniormester
30. juli 2014 - 17:04 #1
Google har et forholdsvist åbent API til Maps. Men avanceret funktionalitet koster dog lidt.

Se her: https://developers.google.com/maps/

Du burde vel kunne klare det med custom maps, også embedde Maps i app'en.
Avatar billede Guitarist Novice
30. juli 2014 - 17:07 #2
Har været inde og kigge lidt der..

Men leder lidt efter, hvordan jeg importer en liste fra excel, med Navn, dato, jobtype osv.. Og så selvfølgelig at det bliver vist på google maps.
Avatar billede conz Juniormester
30. juli 2014 - 17:17 #3
Du kan kun importere KML til Google Maps, men det ser ud til at der findes værktøjer, som kan generere sådanne for dig, udefra et Excel ark.

Her var et par jeg fandt ved en hurtigt søgning, jeg har dog ingen kendskab til dem:

http://blog.batchgeo.com/importing-excel-spreadsheets-into-google-my-maps/

http://wikihow.com/Create-a-Google-Map-With-Excel-Data-and-Fusion-Tables
Avatar billede Guitarist Novice
13. september 2014 - 07:07 #4
Tak for det..:) .. smid svar, så jeg kan give point ud :)
Avatar billede conz Juniormester
13. september 2014 - 10:08 #5
Velbekomme =)