Avatar billede perav Nybegynder
03. august 2014 - 14:27 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Delvis sort skærm på bærbar

Sidder med en Packard Bell med Win8 som lyder til at starte op som normalt, men der er sort skærm, dvs. delvis for jeg kan svagt se Packard Bell-logo når den starter og lidt efter går teksten væk og kommer så igen, men stadig næsten sort skærm. Jeg kan se der sker noget på skærmen men ikke særlig godt. Tænker på om det er HDD eller Grafikkort eller måske noget baggrundslys der er defekt. Jeg har haft HDD ude og haft den i en docking som jeg har tilsluttet til anden pc, der kommer fint to mapper frem på skærmen, men jeg kan ikke komme ind og kigge på de to partitioner. Jeg har så forsøgt at scanne det ene drev med Malwarebytes og det kunne den godt få lov til og den fandt 32 infektioner som jeg fjernede. Nu har jeg så prøvet at sætte den tilbage i den bærbare pc og det har ikke ændret sig, fortsat delvis sort skærm, jeg kan så med en lommelygte følge hvad der sker på skærmen, men den går ikke i windows. Jeg har så forsøgt med rep. uden held. nu har jeg så forsøgt systemgendannelse og det er så heller ikke lykkedes, den siger at der kan være fejl på HDD. Så er mit spørgsmål er det pga fejl på HDD, at der er næsten sort skærm, eller kan det skyldes defekt grafikkort eller måske noget helt tredie???
Avatar billede sadolin1978 Novice
03. august 2014 - 15:24 #1
hvis der er sort skærm men du stadig kan se billede så er det baggrundslyset
Avatar billede perav Nybegynder
03. august 2014 - 18:13 #2
Kan det være noget der er brændt af, eller kan det skyldes et løst stik et sted ?
Avatar billede 220661 Ekspert
03. august 2014 - 19:08 #3
Jeg er enig i #1 med den forklaring du kommer med. Kan være lcd panelet eller kablet til skærmen der har et problem.
Du kan tjekke om grafikken er defekt ved at tilslutte ekstern skærm.
Jeg tror dog stadig det er baggrundslys som sadolin1978 også er inde på
Avatar billede perav Nybegynder
03. august 2014 - 19:32 #4
Så har jeg lige spørgsmålet om HDD, den virker defekt, da den ikke kan gennemføre en rep. og ej heller en systemgendannelse. det er jo nu ? om det kan svarer sig at foretage noget på den. Jeg kan på nettet se at et lysrør til skærm kan anskaffes til rimelig penge. men + 1 ny HDD og måske ny win cd
Avatar billede 220661 Ekspert
03. august 2014 - 19:43 #5
Hvis du tager harddisken ud og starter computeren skal den jo vise en startskærm hvor der står "insert system disk", og det tror jeg nok den gør, men du skal sikkert have lommelygten frem for at se det.
Om disken også er defekt det er muligt, men det har intet at gøre med de første boot billeder du får. De skal stå klokkeklare hvis skærmen er i orden.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. august 2014 - 19:46 #6
Når du siger lysrør, er det så ikke hele lcd panelet du mener?
Avatar billede perav Nybegynder
23. august 2014 - 11:35 #7
Har kasseret pc'en

Kom med et svar så er der point
Avatar billede sadolin1978 Novice
23. august 2014 - 20:09 #8
jeg springer over her
Avatar billede 220661 Ekspert
24. august 2014 - 12:29 #9
Det gør jeg også da mine indlæg var supplement til #1
Avatar billede perav Nybegynder
24. august 2014 - 21:13 #10
Jeg laver selv et svar så vi kan få den lukket :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
24. august 2014 - 23:28 #11
Super. Afmelder her nu :-)