Avatar billede sandahl Nybegynder
06. august 2014 - 13:10 Der er 2 kommentarer

Nok strøm?

Hello

Jeg har lige opgraderet mit system lidt.

Det blev til:
Asus Maximus VII Gene
16Gb CorsAir Vengeance 2400mhz
4690k
Det har jeg så blandet med nogle eksisterende dele jeg har:
2 Kingston SSD now 64 gb i RAID 1
AMD HD6970
550w Antec PSU
1 1tb WD 1002FAEX

Og så er der et par blæsere.

Mit problem er at, hvis jeg kræver meget af mit setup i længere tid, så er det som om der ikke er strøm nok. Jeg har testet lidt med Watchdogs, som kører i medium detail, hvis jeg spiller det i en halv times tid, får jeg en Event ID 41 Critical Kernel Power. Betyder det at min PSU er for lille? Jeg har fundet en kalkulator på nettet der siger at jeg skulle bruge lige omkring 450 w. SÅ 100 w i overskud er vel okay?
Jeg har prøvet at regne mig lidt frem til hvad jeg skulle bruge i w att under load, ud for de test jeg har kunne finde på mine komponenter, men det overskrider heller ikke 450w. Så er min PSU for lille, eller er mit problem noget andet?

Jeg gider jo ikke købe en ny for at finde ud af at det ikke var problemet.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. august 2014 - 16:18 #1
http://www.amd.com/en-us/products/graphics/desktop/6000/6970#
I følge denne side anbefales en 550 watt forsyning eller bedre til grafik kortet. Jeg kender ikke lige hvor stabil en Antec forsyning er, men nogle mærker forsyninger holder jo ikke altid det der er lovet. Om dette er tilfældet her kan jeg hverken be- eller afkræfte.
Det må andre vurdere.
Avatar billede sandahl Nybegynder
06. august 2014 - 17:56 #2
Altså selve PSUen skal nok være en 5 år gammel, eller noget. Så det kan jo godt være den er ved at tabe pusten.

Det er underligt, for, hvis jeg spiller BF3, gør den det ikke. Jeg har også testet med 3Dmark, og der fejlede den faktisk også, bare ikke på samme måde.

Det jeg leder efter er bare om man kan konkludere ud fra Event 41, om det er PSUen der er træt.