Avatar billede viggo97 Nybegynder
16. august 2014 - 18:32 Der er 1 kommentar

Min computer starter ikke op

Min computer starter ikke op. Jeg lukkede min computer for godt 1 time siden, og der var en Windows Update. Updaten ville dog ikke downloade, så jeg besluttede mig for bare at slukke for den. Da jeg prøvede at starte den igen gad den ikke. Den booter fint op og så videre, men jeg når aldrig til windows-login før der kommer en blå skærm med en masse skrift på. Computeren starter så forfra som hvis den genstartede, og hele den beskrevne process sker endnu engang.

Hvad gør jeg?
Avatar billede jensenjs Juniormester
16. august 2014 - 22:50 #1
Windows version?

Start op i safe mode.

Er det Windows 8 / 8.1
Så burde den komme med muligheden for F8 efter nedbrudet og BSD(blue screen og death)
Den er bare lyseblå i W8

Her kan du så efter F8 vælge mellem flere opstart muligheder.

Du kan vælge mulighed 2 (logføring) eller sådan noget.

Det burde lade den starte helt op, ellers vælg også her safe mode.

Det med at den ikke opdaterer er desværre en kendt "fejl"

Men samtidig er der også en anden fejl.

1, den velkendte med aldrig at opdaterer, så må man afbryde opdateringen først, det kan tage lang tid før den reagerer, den rydder op først.

2. Den ligner den første, den skal opdaterer måske 200++ mega.
Her er så problemet at det ser ud som om den ikke laver en disse helt som i 1.

Men fejlen er her at den er langsom til at kontakte og hente data, men den gør det faktisk, den viser det bare ikke, der kan gå evigheder uden at det ser ud som om der sker noget, men den henter faktisk data,, bare langsomt og så VISER DEN DET IKKE før den har hentet 80%++ først derefter kan man se den henter data.

At MS ikke har fået løst det problem endnu er for ringe, for det var der også helt tilbage til Vista men ikke så udbredt som i W8