Avatar billede WebHost Nybegynder
27. august 2014 - 16:20 Der er 1 løsning

Lidt hjælp til select and insert

Hej

Jeg er ved at lave en minder log system til min side og her vil jeg gerne have det sådan at den ser om give ip er i min logbog over bot

men jeg kan ikke få lov og ved ikke hvad det er jeg gør forkert da jeg er nye i asp.net

min koder ser sådan ud..

If MyConn.State = ConnectionState.Closed Then
            MyConn.ClearAllPoolsAsync()
            MyConn.Open()
        End If
        Dim UserIP As New MySqlCommand("SELECT * FROM `system_logbook_notlog` WHERE notlogIP=@UserIP", MyConn)
        UserIP.Parameters.AddWithValue("@UserIP", HttpContext.Current.Request.UserHostAddress.ToString)
        Using MyUserIP As MySqlDataReader = UserIP.ExecuteReader
            If Not MyUserIP.Read Then
                'Create
                Dim MyCMD As New MySqlCommand("INSERT INTO `system_logbook` (`HosteSiteType`, `LogbookCreate` ,`LogbookDomain` ,`LogbookAgentIP` ,`LogbookAgentSessionID` ,`LogbookAgentName`,`LogbookAgentReferrer`) VALUES ('extranet', NOW(), @CMSDomain, @BrowserIP, @BrowserID, @BrowserName,@BrowserRef)", MyConn)
                MyCMD.Parameters.AddWithValue("@CMSDomain", System.Web.HttpContext.Current.Request.Url.Host.Replace("www.", "").ToLower.ToString)
                MyCMD.Parameters.AddWithValue("@BrowserIP", HttpContext.Current.Request.UserHostAddress.ToString)
                MyCMD.Parameters.AddWithValue("@BrowserID", HttpContext.Current.Session.SessionID.ToString)
                MyCMD.Parameters.AddWithValue("@BrowserName", HttpContext.Current.Request.UserAgent.ToString)
                'MyCMD.Parameters.AddWithValue("@BrowserRef", HttpContext.Current.Request.UrlReferrer.ToString)
                Try
                    Using MyReader As MySqlDataReader = MyCMD.ExecuteReader
                        If MyReader.HasRows = False Then
                            Me.Label1.Text = "True"
                        Else
                            Me.Label1.Text = "False"
                        End If
                    End Using
                Catch ex As Exception
                    ex.Message.ToString()
                    Me.Label1.Text = "ERROR 1"
                End Try

            End If
        End Using

iden er den første ser om ip er i system_logbook_notlog hvis den er det så skal den ikke oprette en post i system_logbook

Men jeg kan ikke helt finde ud af hvad jeg gør galt..
Avatar billede WebHost Nybegynder
21. august 2015 - 17:15 #1
Når ingen hjælp, så jeg lukker.