Avatar billede dennisbjorn Juniormester
24. september 2014 - 13:32 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Kalde funktion med tab

Hej,

Jeg har dette script med to funktioner:

Den første funktion tilføjer dynamisk input elementer i formen (der tilføje ekstra felter).
Den anden funktion kalder den første funktion, når et felt har fokus og man taster enter.

Jeg vil bare gerne kalde funktionen med tab i stedet for enter.
Har prøvet at udskifte event.keyCode==13 med event.keyCode==9 uden resultat...?

<html>
<head>
  <script language="JavaScript" type="text/javascript">
    var counter = 1;
    function addInput(divName){
          var newdiv = document.createElement('div');
          newdiv.innerHTML = "<input type='text' width='130px' maxlength='12' name='serial' onkeypress='checkTabPress(event);'> " + (counter + 1) + ".";
          document.getElementById(divName).appendChild(newdiv);
          counter++;
    }

    function checkTabPress(e){
    if (event.keyCode==13)
    addInput('dynamicInput');
    }

  </script>
</head>
<body>

<form method="post">
<div id="dynamicInput" style="text-align:left;">
  <input type="text" name="serial[]" onkeypress="checkTabPress(event);">&nbsp;1.
</div>
</form>

</body>
</html>
Avatar billede conz Juniormester
24. september 2014 - 19:07 #1
Du skal have e.PreventDefault() som det første i if-sætningen i checkTabPress. Jeg mener også at tab burde være 9.
Avatar billede dennisbjorn Juniormester
25. september 2014 - 07:46 #2
kunne umiddelbart ikke få PreventDefaut() til at virke - men det lykkedes med event.returnValue=false således:

<html>
<head>
  <script language="JavaScript" type="text/javascript">
    var counter = 1;
    function addInput(divName){
          var newdiv = document.createElement('div');
          newdiv.innerHTML = "<input type='text' width='130px' maxlength='12' name='serial' onKeyDown='CheckTabPress(this);'> " + (counter + 1) + ".";
          document.getElementById(divName).appendChild(newdiv);
          counter++;
    }

    function CheckTabPress(el){
      if (event.keyCode==9){
          addInput('dynamicInput');
          document.forms.serialform.counter.focus();
          event.returnValue=false;
      }
  </script>
</head>
<body>

<form method="post" name="serialform">
<div id="dynamicInput" style="text-align:left;">
  <input type="text" name="serial[]" onKeyDown="CheckTabPress(this);">&nbsp;1.
</div>
</form>

</body>
</html>