Avatar billede mars55 Novice
25. september 2014 - 09:15 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

VHSVideo vises på PC skærm?

Hej Forum!

Har en gammel men velfungerende VHS video som normalt har været tilsluttet et analog TV, men dette tv er nu kaput og derfor vil jeg høre om det er muligt at sende VHS videosignalet til en alm pc skærm? Der har jeg nemlig en i overskud.Har købt et stik der går fra scart til computerskærmen, men der kommer ingen billede??

Hilsen
mars
Avatar billede claes57 Ekspert
25. september 2014 - 09:55 #1
du skal have en 'tv-tuner' mellem video og skærm. Det kan fx være et tv-kort (evt usb) i en pc. tv-tuner får så antennesignal fra video, og skærmudgang på pc sender det til skærm.
Avatar billede mars55 Novice
25. september 2014 - 11:03 #2
Hej

Javel, tænkte nok, det ikke var bare lige! Jeg må så på udkik efter sådan en tv tuner!
Tak for hjælp!
Avatar billede claes57 Ekspert
25. september 2014 - 11:55 #3
spørgsmålet er, om det ikke ville være billigere og lettere med en skærm med indbygget tv. Så vil denne have antennestik, og kan modtage dvdafspiller den vej.
http://www.edbpriser.dk/hardware/skaerm.aspx?count=10&sort=TotalPrice&rlm=List&q=tv
samsung har fx en 24" til lige over 1100kr.
Avatar billede mars55 Novice
25. september 2014 - 18:55 #4
Jo, det bliver også noget rod, når denne tv-tuner skal sættes imellem! Det var bestem nogle billige, du foreslår, tak for det! De ser godt ud samtidig!

Takker for supporten!

Hilsen
Mars
Avatar billede claes57 Ekspert
25. september 2014 - 19:36 #5
ok - bare accepter eget svar, så spg lukkes. Og glad for, at du får en pænere løsning i hjemmet.