Avatar billede morsingg Nybegynder
13. oktober 2014 - 14:11 Der er 7 kommentarer

Asus G73S kan ikke finde trådløst netværk

Hejsa.

Jeg har købt mig en brugt asus g73s, men den har problemer med at finde det trådløse netværk, derfor kører jeg med kabel nu.

De andre elektroniske ting vi har i huset kan sagtens finde det trådløse, så det må være noget med pceen.

Jeg har prøvet følgende:

Været inde i enhedshåndtering, og slette det trådløse netkort, for derefter at genstarte, så den installerede det igen, men uden held.

Jeg har sørget for at aktivere det trådløse netværk med FN + F2.

Jeg har prøvet diverse drivere som jeg kunne læse mig frem til på nettet, da andre også har oplevet problemet.

Har prøvet at installere windows igen via recovery.

Jeg kører med windows 7, og mit netkort er et Atheros AR9285 Wireless Network Adapter.

Den siger at enheden virker korrekt...

Her igår fandt den så lige pludselig et meget svagt signal af vores net, men jeg nåede ikke at logge på før det forsvandt igen, og det har ikke været der siden.

Så spøgsmålet er om det er selve kortet den er gal med, eller om det er noget software mæssigt.

Ellers må jeg jo være nødsaget til at købe en fysisk wireless adapter, nogle som iøvrigt ved om man kan spille online spil igennem disse uden laggen?

På forhånd tak for al hjælp, samt forslag.
Avatar billede poko1 Ekspert
13. oktober 2014 - 16:16 #1
Hent driver her der er 2 så prøv dig frem
Du skal vælge styresystem
http://www.asus.com/Notebooks_Ultrabooks/G73SW/HelpDesk_Download/
ellers prøv med slimdrive  vejledning n/link til download
http://gratisupload.dk/vis/705849
Avatar billede morsingg Nybegynder
13. oktober 2014 - 16:53 #2
Tak for svar, men der er desværre ikke nogle af valgmulighederne som virker... :-(

Det er sikkert det fysiske kort... :-(
Avatar billede poko1 Ekspert
13. oktober 2014 - 17:00 #3
Har du prævet slimdrive ?
Avatar billede morsingg Nybegynder
13. oktober 2014 - 17:02 #4
Ja men uden resultat.:(
Avatar billede morsingg Nybegynder
13. oktober 2014 - 18:42 #5
Er der nogen som kan anbefale en wifi adapter man bare kan sætte til USB som kan køre spil som counter strike source uden laggen?
Avatar billede morsingg Nybegynder
15. oktober 2014 - 20:00 #6
Jeg tog lige dækslet af bagpå pceen, skal disse 2 ledninger her bare sidde og dingle?

http://peecee.dk/upload/view/443451

Er ikke dog ikke klar over om de sidder ved netkortet, håber nogle ved det:-)

Mvh.
Avatar billede morsingg Nybegynder
15. oktober 2014 - 20:25 #7
Problem løst, det var de 2 ledninger som bare skulle sættes til. Kunne heller ikke forstå det, havde bare prøvet ALT!

Hvad gør jeg nu mht point?