Avatar billede peterkrog Nybegynder
29. oktober 2014 - 15:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tvinge program til at benytte java 7.x når java 8 også er installeret

Hej derude

Jeg har en program (xx.jnlp) som hentes via Webstart. Dette program skal benytte java 1.7.0_71. (32bit) Men når Java 8 (64bit) er installeret prøver den at starte med det.

Jeg har fundet frem til Det kan styres via Java Control Panel (som bruger) og gennem deployment.properties og deployment.config som sys admin hvilken java web start der er aktiv/enabled.

Men hvilken kode til indsættes i deployment.properties og deployment.config kan jeg ikke helt finde ud af.

Jeg er ude i noget med

deployment.javaws.jre=1.7.0_71 /jnpl=http://XX.XX.XX:XXXX/X/XX.jnlp /arch=x86

Men kan ikke få det til at spille helt. Nogle med en to-do på dette?

Mvh Krogsa
Avatar billede arne_v Ekspert
29. oktober 2014 - 16:05 #1
Har du proevet at putte:

<j2se version="1.7" href="http://java.sun.com/products/autodl/j2se" />

i JNLP filen?
Avatar billede peterkrog Nybegynder
30. oktober 2014 - 17:26 #2
Hej Arne

Jeg har desværre ikke mulighed for at ændre i porgrammet. Det er kun dette program der skal tvinges derfor jeg tror jeg skal finde koden der gør det inde i deployment.properties.
Avatar billede peterkrog Nybegynder
30. oktober 2014 - 17:30 #3
Hej Arne

Jeg har desværre ikke mulighed for at ændre i porgrammet. Det er kun dette program der skal tvinges derfor jeg tror jeg skal finde en koden der gør det inde i deployment.properties.
Avatar billede arne_v Ekspert
31. oktober 2014 - 00:36 #4
JNLP filen er ikke en del af selve programmet og den er kun for det enkelte program.
Avatar billede peterkrog Nybegynder
31. oktober 2014 - 15:55 #5
OKay men skal benytte mig af deployment.properties

Min std deployment.properties ser sådan her ud

#deployment.properties
#Fri Oct 31 13:55:36 CET 2014
deployment.javaws.viewer.bounds=647,549,720,404
install.disable.sponsor.offers=false
deployment.version=8
deployment.javaws.splash.index=C\:\\Users\\Krog-Laptop\\AppData\\LocalLow\\Sun\\Java\\Deployment\\cache\\6.0\\splash\\splash.xml
deployment.javaws.appicon.index=C\:\\Users\\Krog-Laptop\\AppData\\LocalLow\\Sun\\Java\\Deployment\\cache\\6.0\\appIcon\\appIcon.xml
deployment.browser.path=C\:\\Program Files (x86)\\Google\\Chrome\\Application\\chrome.exe
deployment.modified.timestamp=1414760136937
deployment.javaws.jre=1.7.0_71 /jnpl\=http\://10.10.64\:8080/MDA/launch32bit.jnlp /arch\=x86
deployment.console.startup.mode=SHOW
#Java Deployment jre's
#Fri Oct 31 13:55:36 CET 2014
deployment.javaws.jre.1.location=http\://java.sun.com/products/autodl/j2se
deployment.javaws.jre.0.args=
deployment.javaws.jre.0.registered=true
deployment.javaws.jre.2.enabled=true
deployment.javaws.jre.1.args=
deployment.javaws.jre.1.enabled=true
deployment.javaws.jre.2.args=
deployment.javaws.jre.2.platform=1.7
deployment.javaws.jre.1.registered=true
deployment.javaws.jre.2.osname=Windows
deployment.javaws.jre.2.osarch=x86
deployment.javaws.jre.0.osarch=amd64
deployment.javaws.jre.0.osname=Windows
deployment.javaws.jre.2.location=http\://java.sun.com/products/autodl/j2se
deployment.javaws.jre.1.product=1.7.0_71
deployment.javaws.jre.2.registered=true
deployment.javaws.jre.0.platform=1.8
deployment.javaws.jre.0.path=C\:\\Program Files\\Java\\jre1.8.0_25\\bin\\javaw.exe
deployment.javaws.jre.0.location=http\://java.sun.com/products/autodl/j2se
deployment.javaws.jre.1.path=C\:\\Program Files\\Java\\jre7\\bin\\javaw.exe
deployment.javaws.jre.0.enabled=true
deployment.javaws.jre.2.path=C\:\\Program Files (x86)\\Java\\jre7\\bin\\javaw.exe
deployment.javaws.jre.1.osarch=amd64
deployment.javaws.jre.1.osname=Windows
deployment.javaws.jre.2.product=1.7.0_71
deployment.javaws.jre.1.platform=1.7
deployment.javaws.jre.0.product=1.8.0_25

Så skal jeg bare have defineret linjen til at tvinge til til at loade denne jnpl som java 32bit

Tænker noget i denne retning men ja er lidt blank om man skal bruge .path eller hvad der virker

/jnpl=http://xx.xx.xx:xxxx/xxx/xx.jnlp /arch=x86
Avatar billede peterkrog Nybegynder
11. februar 2015 - 10:29 #6
Lukkes uden brugbart svar