Avatar billede Intercode_dk Nybegynder
11. november 2014 - 18:58 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

login side og personlig side. oprettelse i wordpress.

Hej folkens.

Jeg har fået en opgave, for en lille gruppe grundejere og deres varmeværk.

Opgaven lyder:

1.    Ny hjemmeside laves i wordpress.

2. Brugeren skal kunne oprette sig, for at få adgang til sider, som kun vedrøre beboere i foreningen.

3. Brugerne skal ikke "bare" kunne oprette sig ( for at udelukke "alm" folk opretter sig ) Der skal være en eller anden form for identifikation.

4. Brugerne skal senere kunne få adgang til deres personlige regnskab.

5. Kalender funktion, med datoer for møder og lign.

1.    Siden er nem for mig at lave i wordpress.  (check )

2-3    Kan man på en eller anden måde lave at de skal indtaste deres BBR nummer ved oprettelsen - eller et andet forudbestemt tal eller
lign.  For netop at sikre at det kun er de rigtige der kan oprette sig?

4.    Hvordan kan man nemmest lave, så det KUN er den enkelte der har adgang til netop det regnskab som er for dem.

5.    Kalender funktionen kan nemt laves for bruger gruppen i wordpress ( check )

Er der nogle der har nogle gode forslag ? Jeg vil starte med at sige at PHP og databaser ikke er min stærke side.

Dog kan jeg godt oprette en database i mysql og lign. Men programmeringen er jeg lidt novice i.

Forslag modtages meget gerne, også evt forslag til ændringer og lign. Mine tanker er lidt, om der mon ikke findes noget tilsvarende "der ude et sted" Jeg har dog søgt men ikke rigtig fundet noget brugbart.
Med på forhånd 1000 mange tak for jeres tid og hjælp!
Avatar billede moddi100 Seniormester
11. november 2014 - 20:05 #1
1)
Oplysningerne som den enkelte bruger skal oprette sig med, skal jo så i princippet ikke kunne findes på nettet. Eksempel hvis kan man finde de fleste grundoplysninger på www.ios.dk

Såfremt denne model vælges, skal alle jo så afsløre deres "oplysning" til en betroet person, som så kan skrive det ind i systemet. Denne person kunne i princippet være dig, men mere optimalt set, er det nok en af de andre brugere.

2)
Måden jeg vil gøre det på er dog en lidt anden. Jeg ville blot kræve at det var en admin (en af de andre grundejere) som godkendte eller oprettede nye brugere. På den måde har du ret simpelt styr på hvem der findes i systemet.
Avatar billede Intercode_dk Nybegynder
11. november 2014 - 20:15 #2
Ahh... 2. Det lyder faktisk som en måde at gøre det på. Jeg havde slet ikke tænk den tanke at brugeren bare skulle godkendes af en administrator. Så er vi fri for at tænke mere på den side af sagen.

Nogle bud på hvordan man kan lave så, at de forskellige brugere får adgang til lige netop deres side ? hvor man evt kunne placere regnskab og lign.
Avatar billede moddi100 Seniormester
11. november 2014 - 20:27 #3
Nu ved jeg ikke hvad "regnskab" dækker over, er det nogle filer de selv kan uploade eller noget som genereres?

Men tænker du er ude i at finde et plugin til fildeling, som så har en indstilling til at forhindre deling med andre end dem man selv aktivt vælger (ingen).
Avatar billede Intercode_dk Nybegynder
11. november 2014 - 20:33 #4
Mit gæt er at det er pdf dokumenter eller word dokumenter.
De bliver genereret fra varme regnskabet og skal ligge tilgængeligt hos de respektive brugere. altså lidt at brugeren skal have din egen dokument "mappe" eller lign på siden. :)
Avatar billede moddi100 Seniormester
11. november 2014 - 20:39 #5
Det må helt sikkert kunne findes som plugin allerede - Google er en god start i dette tilfælde
Avatar billede Intercode_dk Nybegynder
10. juli 2015 - 14:04 #6
tak
Avatar billede Intercode_dk Nybegynder
10. juli 2015 - 14:04 #7
tak
Avatar billede Intercode_dk Nybegynder
10. juli 2015 - 14:05 #8
tak
Avatar billede Intercode_dk Nybegynder
10. juli 2015 - 14:05 #9
tak