Fona giver skylden til Apple - Oplader defekt
Jeg købte en sprit ny Macbook Pro 13" Retina hos Fona den 27/12/2012 til i alt kr. 18.999.At jeg valgte at købe den i Fona har jeg sidenhen fortrudt i høj grad!
Når der opstår et problem, hvilket jeg også har oplevet førhen med samme Macbook, så gør Fona virkelig ALT hvad de kan for at slippe fra det.
Opladeren der tilhører Macbook'en sidder 95 % af tiden derhjemme og jeg passer rigtig godt på mit udstyr.
Jeg opdagede så i morges, at plastik overfladen var gået lidt op så de indvendige ledninger kunne ses.
Jeg har aldrig førhen haft noget problem med nogle opladere, men har læst mig frem til, at der er mange som har oplevet dette problem med deres Macbook opladere.
Dette burde naturligvis ikke ske efter påpasseligt brug, så jeg valgte derfor i dag at tage ned i Fona for at lave en reklamation og få den ombyttet.
Ekspedienten i Fona siger så, at det er slidtage fordi jeg ikke har behandlet den ordentligt, og at reklamationen derfor ikke dækker.
Jeg bliver desuden også fortalt, at det er Apple der står for reklamationer, og ikke Fona, hvilket også er årsagen til at de ikke vil ombytte opladeren.
Ekspedienten virkede fuldstændig ligeglad med mine argumenter og blev ved med at snakke til mig som om jeg var en idiot der ikke passede på mine ting. Jeg valgte derfor at gå fra butikken, meget skuffet over Fona's håndtering af sagen og mangel på ordentlig kundeservice.
Har nogle af jer været ude for lignende, og hvad ville I gøre ved situationen?
---
Links til forumindlæg som nævner samme problem:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=113889
http://magazine.trendsales.dk/debates/debate?id=80890
Et billede af min oplader (dog taget efter at flere ekspedienter skulle stå og køre frem og tilbage med ledningen, så det kun blev værre):
http://i62.tinypic.com/sfe8gw.jpg