Avatar billede KarinMaria Nybegynder
01. december 2014 - 15:33 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

ÅBNING AF PW I WINDOWS 7

Hvordan "lukker man op" - for loginpasword på windows 7 ?

Jeg har glemt mit pw - og kan derfor ikke åbne min stationære pc !!!!!

Mvh
Karin
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2014 - 16:01 #1
Avatar billede 220661 Ekspert
01. december 2014 - 16:02 #2
Denne her skulle kunne klare det
http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/
Video om programmet:
https://www.youtube.com/watch?v=4o37o6exshw
Avatar billede KarinMaria Nybegynder
01. december 2014 - 18:00 #3
Hej og tak for tilsendte.

Det virker lidt "langhåret" idet det jo er på engelsk - og det er ikke min spidskompetence ...

Jeg havde min pc ude til Computer City i lørdags og købte samtidig en supportaftale ....

Men tænkte ... at det da var meget godt selv at kunne ordne det - skulle det ske igen - at jeg ikke kunne åbne.

Faktisk- havde jeg ikke glemt det PW - men troede, at jeg KUN havde været "ude og kigge" det sted man skulle lave det PW - og da så min PC havde været slukket ned - så forlangte den pludselige et PW - jeg jo slet ikke vidste - jeg havde lavet !!!! Virkelig bad luck :-)

Men ellers tusind tak for hjælpen
Mange hilser
Karin :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
01. december 2014 - 20:58 #4
Velbekomme.
Ja det er måske lidt langhåret, men det skulle kunne lade sig gøre med de programmer.
Personligt har jeg ikke noget password på min pc, så det kan jeg jo ikke glemme ;-)
Avatar billede KarinMaria Nybegynder
01. december 2014 - 21:12 #5
:-)

Det er min første dag på dette forum ...

Jeg går ud fra, at det er gratis at være her ?

Hvad går det ud på med alle de "point" ??
Avatar billede 220661 Ekspert
01. december 2014 - 22:48 #6
Ja ja det koster ikke noget :-)
Point er noget man sætter på når man stiller et spørgsmål. Alt efter sværhed kan man vælge hvor mange point man vil give.
Max point for et spørgsmål er dog 200 point.
Får man løst sit problem kan man så bede om "svar" fra den/dem der har hjulpet. Disse svar tjekker du så af og accepterer.
Hvis du ikke får en løsning lægger du selv et "svar" og lukker tråden.
Du kan her se hvordan man accepterer et svar på Eksperten
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2014 - 10:44 #7
Hvis det lykkes dig at få adgang til din computer, og du har en adgangskode, så kan du overføre en fil til foreksempel en USB nøgle eller en disk ( CD ) til at nulstille adgangskoden.

http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/create-password-reset-disk#1TC=windows-7
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2014 - 10:47 #8
Sæt prik i "Svar (til løsning og pointgivning)" og giv dig selv 30 point for at lukke tråden. Ellers vil man få mail fra Eksperten.dk om at man har en åben tråd.
Avatar billede KarinMaria Nybegynder
02. december 2014 - 12:03 #9
Hej ;-)

Jeg har fået (købt) ComputerCity til at åbne den ...

Men tænkte - at det kunne være smart ... at have "løsningen" - hvis det skulle ske en anden gang :-)

Tak for dit imput - det var sødt af dig.

Mange hilsner
Karin
Avatar billede 220661 Ekspert
02. december 2014 - 12:16 #10
#8 Enig :-)
Avatar billede KarinMaria Nybegynder
02. december 2014 - 12:39 #11
Ju-biiiii

Tak til jer ALLE :-)

Så har jeg fået lavet en "åbningsfil" på en ny USB-stik - så er jeg "sikret" skulle det ske igen.

Mange TAK for yderst fin hjælp.

Det er IKKE sidste gang jeg spørger her (y)

Mange hilsner
Karin
Avatar billede 220661 Ekspert
02. december 2014 - 15:59 #12
Glad for vi kunne hjælpe dig. i dit næste indlæg der skriver du som svar og accepterer svaret som der blev vist i video #6
Avatar billede KarinMaria Nybegynder
02. december 2014 - 19:18 #13
Øh-eeee

Hvad mener du med dette:

kopi: i dit næste indlæg der skriver du som svar og accepterer svaret som der blev vist i video #6

HVAD SKAL JEG GØRE - SIGER DU ??

mvh
Karin
Avatar billede MADOlsen Forsker
03. december 2014 - 08:08 #14
Bare rolig, det er ikke så farligt! :-) 220661 prøver såmænd bare at hjælpe dig med at lukke spørgsmålet. Og i kommentar nummer 6 (#6), er der et link til en video, der viser dig, hvordan du gør :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
03. december 2014 - 15:58 #15
#13 Kort fortalt, så flyt prikken til Svar (til løsninger og pointgivning) og skriv i feltet at du lukker tråden. Følg herefter den anvisni9ng der er i video.
#14 Nemlig :-)
Avatar billede KarinMaria Nybegynder
07. december 2014 - 21:06 #16
Tak for al jeres hjælp.
Jeg lukker tråden.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. december 2014 - 15:46 #17