Avatar billede Mrp9000 Nybegynder
04. december 2014 - 21:19 Der er 13 kommentarer

grumset billede

Hej, håber der er nogle kloge hoveder som kan hjælpe. Har lige købt en helt ny MSI bærbar GP70, men har et problem når jeg afspiller film som jeg har hentet så er billedet helt grumset og især når der er noget mørkt/sort i filmen så kan man rigtigt se det, det er både i MPC og VLC..

Hvad kan der være galt?? Ville da mene at billedet burde stå knivskarpt på denne bærbar??

Processor

Intel Core i7 (4. Gen) 4710HQ

Hukommelse

8 GB DDR3L

Lagring

750 GB HDD / 7200 rpm

Optisk drev

DVD SuperMulti

Billedskærm

17.3" LED baglys 1920 x 1080 / Full HD

Grafik

NVIDIA GeForce 840M - 2 GB DDR3
Avatar billede DanHansenDenmark Nybegynder
04. december 2014 - 22:25 #1
Hejsa,

"....når jeg afspiller film som jeg har hentet så er billedet helt grumset.."

Og du er sikker på at "filmen" ikke er sådan!?

Hvis den er, har du testet andre film? Er de i orden???

Hvis ikke, find evt. den helt rigtige driver til din skærm.
Hvis den er i orden, har du prøvet med en anden afspiller? Der findes flere gratis afspillere online.

Har du rodet med indstillinger, for evt. at få tingene til at se ordentlige ud!? Hvis er det en god ide at nulstille eller at prøve en anden afspiller som nævnt ovenfor.

Test med en film du VED er i orden.

Evt. kom med lidt flere facts ;)
Avatar billede Mrp9000 Nybegynder
04. december 2014 - 22:47 #2
Har testet film jeg ved er i orden og der er det samme problem, selv når jeg afspiller film via netflix er de grumset. Driveren skulle være updateret og det hele, og har også prøvet flere afspillere. både med codecs og uden? :/
Avatar billede DanHansenDenmark Nybegynder
04. december 2014 - 23:20 #3
Har du overhovedet set noget spille pænt???
Avatar billede DanHansenDenmark Nybegynder
04. december 2014 - 23:23 #4
Spørgsmål:

1. Er farver og ikoner osv pænt nok når du bare booter OS?
2. Har du forsøgt at åbne et stillbillede? Et foto??
3. Hvad med animationer på nettet? Gif'er der bevæger sig???

Klik lige ind på denne side:

http://www.lagom.nl/lcd-test/all_noprofile.php
Avatar billede DanHansenDenmark Nybegynder
04. december 2014 - 23:44 #6
Hej igen,

Driver version: !!!!
Avatar billede DanHansenDenmark Nybegynder
04. december 2014 - 23:58 #7
OS er det:
Win7 64bit?
Win8 64bit?
Win8.1 64bit?

Der er separate drivere til alle 3 og Nvidia har sin helt egen driver også! JEg har arbejdet en hel del med GPU'er det sidste år, så enten er det BIOS'en (tror jeg ikke) eller også er det driveren (tror jeg måske det er, og sidst men ikke mindst kan det være grafikkortet (frygter jeg at det er)

Forklar lige følgende. Vi er nød til at udelukke!

1. Har du aldrig set noget uden problemer? Siden du fik den?
2. Har du installeret nogle spil eller andre programmer som har med video/grafik at gøre?
3. Har den virket på et tidspunkt og kan du huske hvornår den gik "død"?
4. Har du skiftet noget hardware på maskinen?
5. Har du brugt nogle programmer som belaster din grafikchip? Såsom BOINC (SETI) ???
Avatar billede DanHansenDenmark Nybegynder
05. december 2014 - 00:00 #8
OK, nu har jeg undersøgt en hel del og fundet frem til en del test sider osv. Men jeg skal bruge nogle fakta... Især svar på de spørgsmål jeg har stillet ;)

Eller måske har du løst problemet...
Avatar billede DanHansenDenmark Nybegynder
05. december 2014 - 00:02 #9
Her er link til de rigtige drivere. Det er bedst at bruge vendors egen software, men nogle gange er det modificeret, så prøv hardware/laptop udviklerens egen version:

HUSK at være opmærksom på:
Win7 64bit?
Win8 64bit?
Win8.1 64bit?

Dette er til Win8.1 64bit:
http://www.msi.com/support/nb/GP70.html#down-driver&Win8.1%2064

Adios' herfra. Held og lykke ;)
Avatar billede Mrp9000 Nybegynder
05. december 2014 - 06:43 #10
Hej igen. Skrivebords ikoner samt alt andet ser ud til at være i orden, ud over film :/

1. Har du aldrig set noget uden problemer? Siden du fik den? Nej fra start var det grumset, fik den for 3 dage siden

2. Har du installeret nogle spil eller andre programmer som har med video/grafik at gøre? Har installeret codec, project Cccp med mpc

3. Har den virket på et tidspunkt og kan du huske hvornår den gik "død"? Den har gjort fra start :/

4. Har du skiftet noget hardware på maskinen? Intet er skiftet :/

5. Har du brugt nogle programmer som belaster din grafikchip? Såsom BOINC (SETI) ??? Nej har ikke rigtigt brugt den endnu, så ingen belastning

Prøver driver sener når jeg fri :)
Avatar billede Mrp9000 Nybegynder
05. december 2014 - 06:51 #11
Ps, har lige set nu at hvis skærmen er på fx noget helt sort, så er det som om det flimmer sådan, os på nettet eller skrivebordet

Har prøvet med driver og de er alle korrekte siger den og af ny version
Avatar billede DanHansenDenmark Nybegynder
05. december 2014 - 11:33 #12
Hej igen,

Jeg har tjekket internationalt og diverse leverandørers reklamations sektioner og har ikke fundet lign problemer med modellen. Det skal siges at jeg sagtens kan tage fejl. Jeg har kun brugt et par timer på at finde informationerne, så det kan vel være jeg har ramt forbi.

Tak for besvarelse af spørgsmål. We are closing in I think ;)
Da du kun har haft den i 3 dage, har du så meldt det til sælger!? Det skal du gøre nu lige gyldigt om vi finder fejlen eller ej! Det er den "gyldne uge" for ren returnering i branchen (Min opfattelse inden der er nogen som retter et lettere nukleart angreb imod mig).
For at fortsætte hvor vi slap, så lad mig høre hvad du har installeret helt præcist og version hvis du kan finde den, ellers link til siden du har hentet softwaren/købt softwaren.
Eventuelle online spil kan meget vel lave ravage! Det har jeg set flere gange. Spil installeret og 100% kørende fra hdd har jeg forstået kører bedre, uden for meget grafisk bøvl.

Jeg har tilfældigvis et par "venner" i USA som har en hel del med grafik og spil programmering at gøre. Når vi har talt igen og fået lukket spørgsmålene af, så prøver vi dem også ;)

Summa summarum:

1. Hvilke programmer har du installeret også online spil og codecs (igen igen)

2. Vi kan ikke bruge "... og de har sagt det er den rigtige driver..." til noget som helst. Driver version med alle decimaler xxx.xx. Det er næsten altid driver konflikter forårsaget som en "brist" mellem OS, updates, drivere og vendors egne "sjove" små programmer som er lavet for at brand'e laptop vendors navn ind i hovedet på folk.

3. Du har testet de skærmtest sider jeg viste dig og har fundet at de sorte felter "mudrer" eller flimrer. Forstået korrekt???

Muligt Fix:
Slet disk totalt. Installer OS fra bunden af, boot'et fra dvd og installer Nvidia driver passende til OS og grafikkort, hentet fra Nvidia's egen downloadside naturligvis.
Avatar billede DanHansenDenmark Nybegynder
07. december 2014 - 17:47 #13
OK... Problemet er sikkert løst..
Over and out ;)