Avatar billede tdh1309 Juniormester
07. december 2014 - 00:46 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Windows live - androd

Hej

Jeg er i tvivl om spørgsmålet er lagt under rette kategori, men dette er bedste gæt. Forslag til bedre kategori modtages gerne 😃

Spørgsmålet går på at jeg har en Windows baseret telefon (Lumia 630), hvor kalender, adresse kartotek, og email ligger under. Jeg har købt en Android tablet (Medion)

Er det muligt/ hvordan får jeg opsat min tab til at regere til min WindowsLive konto, så disse data kører ift. min WindowsLive konto?

Alternativt kan jeg sætte min WindowsPhone til at bruge Google+ i stedet for Windows Live?

Ovenfor lidt tekniske overvejelser- men essensen er jeg har Android på den ene enhed og Windows på den anden. Hvordan sætter jeg det opnså jeg fra min Android enhed kan se data på min Windows enhed?

Hilsen Thomas
Avatar billede poko1 Ekspert
07. december 2014 - 08:32 #1
Avatar billede tdh1309 Juniormester
08. december 2014 - 13:35 #2
Hej

Når jeg går ind på "Medion Lifestore" får jeg en meddelelse om at "Lifestore" snart kommer på mit sprog.
Siden kan ses her: http://www.medion.com/de/lifestore/
Avatar billede poko1 Ekspert
08. december 2014 - 14:41 #3
Jeg fik ikke teksten med kan jeg se
Du skal opsætte fra Det hvidgule mail Ikon
http://gratisupload.dk/vis_billede/717201/

http://gratisupload.dk/vis_billede/717200/
Avatar billede tdh1309 Juniormester
08. december 2014 - 16:31 #4
Så det der Lifestore skal jeg se bort fra?
Avatar billede poko1 Ekspert
08. december 2014 - 16:45 #5
Ja der har stået det samme i snart 2 År
Hvis du har en Microsoft livemail Konto i forvejen er det ligetil
Avatar billede tdh1309 Juniormester
10. december 2014 - 22:02 #6
Hej

For det første tak til POKO1, som lige skal oprette et svar - så vi kan afregne point 

Dernæst vil jeg lige beskrive mit setup, så andre forhåbentligt kan drage nytte af det.

Jeg har et domæne hos one.com (mitdomæne.dk), og en eksisterende WindowsLive konto (mitnavn@mitdomæne.dk), som anvendes på WindowsPhone.

Det viser sig at mit WindowsLive login ikke kan bruges, derfor har jeg oprettet et alias (mitalias@outlook.dk) på www.live.com

Opsætning af konto mitalias@outlook.dk:
1)    Jeg går ind i det gule mail ikon på tabletten (ligner lidt outlook ikon fra windows)
2)    Når der ikke er oprettet konti i email klienten, starter den selv op med at en konto skal tilføjes
3)    I E-mailadresse udfyldes mitalias@outlook.com)
4)    I adgangskode skrives password
5)    Vælg næste
6)    Vælg Exchange
7)    Underserver skal angives: s.outlook.com
8)    Sikkerhedstype skal være SSL (hvis den ikke er forudinstillet)
9)    Klik på næste.
10)    Nu kommer du over i menuen "Kontovalgmuligheder", opsæt dem efter dine ønsker
11)    Klik på Næste
12)    Nu bør kontoen være sat op, adresse bog og kalender er synkroniserede

På nuværende punkt er jeg ikke tilfreds med opsætningen, da jeg gerne vil sende mails via mitdomæne.dk

1)    G ind i email klienten igen.
2)    I øverste højre hjørne klik på menu knappen.
3)    Vælg indstillinger.
4)    Lige til venstre for menu punktet (øverst til højre) vælg "Tilføj konto"
5)    Angiv dine konto oplysninger jf. din webudbyders opsætning

Pt. fungerer det hele delvist godt, men der er lidt udfordringer med at acceptere invitationer og sende dem. Jeg frygter at løsningen er en fuldblods MS Exchange. Det skal nævnes at jeg har tilsvarende problemer på mine WindowsPhone enheder.
Avatar billede poko1 Ekspert
10. december 2014 - 22:21 #7
Bare læg svar selv jeg samler ikke point længere!
Avatar billede tdh1309 Juniormester
11. december 2014 - 12:19 #8
Lukker