Avatar billede Xelot Nybegynder
08. december 2014 - 12:39 Der er 2 kommentarer

Skifte input med ENTER

Jeg er ved at lave et program som skal styres af en stregkode scanner via en browser.

Scanneren fungere som et bluetooth tastatur, og når stregkoden scannes indsætter tastaturet tallet fra stregkoden efterfulgt af et 'Enter' (eller retur tast)

Jeg vil gerne lave det sådan at jeg kan have et input felt med autofocus hvor varenr skal intastes, og derefter skal der ved 'Enter' skiftes over til næste felt som indeholder 'antal' og ved 'Enter' skal der skiftes over til Submit knappen, som sender formularen til index.php

Jeg har prøvet med Jquery, men jeg bliver helt rundtosset af det skidt..

Er der en venlig sjæl, som kan skrive noget simpelt til mig ?

Her er min formular:

<form method="POST" action="index.php">
<input type="text" id="varenr" name="varenr" tabindex="1">
<input type="text" id="antal" name="antal" tabindex="2">
<input type="submit" name="afsendt" value="Gem" tabindex="3">
</form>
Avatar billede Xelot Nybegynder
08. december 2014 - 12:42 #1
.. Så der skal:
1)Skiftes fra 'varenr' til 'antal' med et tryk på Enter
2)Skiftes fra 'antal' til 'afsendt' med et tryk på Enter
3)Formularen skal sendes med et Tryk på 'Enter'
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2015 - 11:48 #2
Det burde den egentlig gøre, automatisk..
- er du sikker på at der scanneren sender en [enter] med ?
(hvad sker der)