Avatar billede nbj1 Praktikant
08. december 2014 - 17:10 Der er 10 kommentarer

Licens win 8/win7

Hej
Er løbet ind i følgende:
min pc brændte af jeg skifter til en anden men med den gamle disk da alt jeg skal bruge ligger derpå, så langt så skidt hehe
nu vil win8 have licens nr tastet ind og det kan jeg ikke da win 8 er en opdatering til win 7 og win 7 relatere til det gamle hardware så gode råd kringlet :)
Har licens til begge maskiner i win 7 og licens til win 8 opdatering.
kan godt installere alt fra ny men bortset fra det vil tage en evighed så de programmer jeg har og øvrige skal installeres på ny så en heldel vil gå tabt.... som jeg ser det noget der har gode råd ?
Avatar billede claes57 Ekspert
08. december 2014 - 17:29 #1
du kan normalt godt aktivere windows - du skal bare gøre det over telefon (du 'taler' med en maskine). Ved tryk på en tast lover du, at denne windows kun er installeret på én maskine, og så prikker du en række tal fra pc (det er på opkaldssiden ved aktivering) ind - og du får en række (8 blokke á 6 cifre - så skriv dem ned på papir). De tastes ind i win, og så er du kørende igen.
Avatar billede nbj1 Praktikant
08. december 2014 - 17:38 #2
ja rigtigt nok, men det kan man bare ikke når det en opdatering af win 8 har prøvet den siger fejl i indtastet id kode så snakkede jeg med support og forklare dem det samme som jeg har fortalt her og fik den besked at så måtte jeg installere det hele på ny nice hmmm
Avatar billede claes57 Ekspert
08. december 2014 - 17:55 #3
Det er så når hd flyttes fra en pc til anden (dvs 100% skift i hardware). Det kan den så ikke klare uden at blive indlæst på ny. Det har jeg ikke prøvet selv. Men du kan åbenbart se frem til en lille hyggeopgave i julen.
Avatar billede nbj1 Praktikant
08. december 2014 - 18:57 #4
hahah Claes57 ren julehygge :)
Avatar billede claes57 Ekspert
08. december 2014 - 19:16 #5
Når en hd formateres får den et id-nummer. Hvis du på en eller anden måde kan flytte id-nummer fra den kasserede disk på ny pc til den gamle disk, så burde du kunne aktivere Windows uden videre. Jeg har bare ikke søgt på, eller kender til tools til denne ombytning. Og jeg kunne forstille mig, at hd-id baseres på diskstørrelse og andre data fra disk krypteret, så en overflytning vil måske ikke virke.
Avatar billede kurtba Ekspert
08. december 2014 - 23:37 #6
Måske kan du gøre det med følgende metode
I søg feltet skriver du
slui 3
Så kommer et billede frem, hvor man kan indtaste ny licenskode.
Det trick bruger jeg bl.a. når jeg reparerer en pc og ikke har original skive med styresystem. Så bruger jeg en anden skive som typisk er en oem med indbygget licensnøgle. Så skifter jeg koden til den, som hører med til den pgl. pc med ovenstående kommando.
Avatar billede nbj1 Praktikant
09. december 2014 - 05:52 #7
ja kurtba kræver så bare man lige har en oem skive da de upgrade Win 8 code tager den ikke og Win 7 nøglen er for lang men tak alligevel var et forsøg hver.
Avatar billede Little Helper Seniormester
09. december 2014 - 10:27 #8
En Windows 8 opgradering disk kan kun bruges en gang og til et produkt, Den er herefter registreret til dette og kan ikke genaktiveres.

Det eneste du kan gøre er at købe en OEM udgave.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. december 2014 - 20:46 #9
#8 Gælder det også hvis Windows 8 er en opgradering fra en retail udgave af Windows man normalt kan flytte?
Avatar billede 220661 Ekspert
09. december 2014 - 21:12 #10
Står lidt mere her hvad man kan og må:
http://www.microsoft.com/da-dk/windows/windowslicense/