Først blev Baan udfaset, og nu er også Oracle en saga blot i konsulenthuset Watermark. Fremover fokuseres der udelukkende på Axapta-løsninger fra Microsoft Business Solutions. Forrige års resultat før skat på minus 16 millioner kroner blev sidste år forbedret med 14 millioner kroner.
6. juli 2005 kl. 10.40 |
læs »
Købet af svenske Frango sidste år hjælper Business Intelligence-leverandøren Cognos med væksten. Da Cognos etablerede sig i Danmark sidste år efter flere års fravær, var der én ansat. I dag er der 14, og selskabet forventer, at omsætningen vokser med 50 procent i år.
5. juli 2005 kl. 14.45 |
læs »
Den kinesiske regering tilslutter sig en international antispam-kampagne, der er sat i søen af den engelske og amerikanske regering. Kinesernes beslutning om at deltage kommer efter måneders diskussion mellem embedsmænd i henholdsvis Kina og England.
5. juli 2005 kl. 09.58 |
læs »
Ny chip skal bedre behandling. Hug til TDC. Telekommunikation urørlig. DR klar til brugerbetaling for nettjenester. It hjælper Codan til højere præmier.
5. juli 2005 kl. 07.57 |
læs »
International Power Switch har ansat den tidligere Navision-direktør Per Pedersen som midlertidig direktør efter, at firmaet fyrede sin administrerende direktør i februar. Derudover skyder en dansk business angel i Sydfrankrig nye millioner i selskabet.
5. juli 2005 kl. 07.00 |
læs »
4. juli 2005 kl. 15.50 |
læs »
Efter ganske få måneders parløb vinker Fujitsu farvel til chefkonsulent inden for det kommunale område, Michael Jensen, der i maj blev ansat for at styrke firmaets kommunale profil. Hans opsigelse kommer kort tid efter, at også Fujitsu's direktør for de kommunale it-forretninger, Jimmy Kevin Pedersen, har forladt selskabet.
4. juli 2005 kl. 12.41 |
læs »
1. juli 2005 kl. 00.00 |
læs »
Microsoft planlægger at slå bunden ud af markedet for BI-løsninger til Navision-kunder med en Business Intelligence-løsning, der koster mindre end 10.000 kroner. Flere påpeger, at løsningen ikke er en "rigtig" BI-løsning.
30. juni 2005 kl. 15.57 |
læs »
For softwarehuset Webtop er det at levere til aftalt pris og tid blevet en konkurrenceparameter på linie med kvaliteten af produktet. Selskabet, der i 2004 gik tilbage på de fleste nøgletal, får ligefrem kunder, der kommer til selskabet, fordi de hører, at tid og pris holder hos Webtop.
30. juni 2005 kl. 11.56 |
læs »