Avatar billede funkylezzz Praktikant
25. juni 2016 - 21:30 Der er 2 kommentarer

Internet forsvinder hvis over 3 computere på wlan

Har problemer med internetforbindelsen når jeg kobler 3 eller flere computere til internettet via wlan. Når jeg forsøger at smide nr 3 computer på nettet, så forsvinder forbindelsen til internettet til alle computere. Vi har i alt 7 computere som jeg gerne vil koble på nettet. Har også div. mobiler på nettet hvilket ikke er noget problem... Har rodet med det i ret lang tid, og ved ikke lige hvad jeg skal gøre ved det... Har prøvet med tdc og er nu gået over til net1 hvor det er samme problem. Virker som om at routeren ikke kan håndtere dette... Net1 reklamere ellers for at der kan være 10 computere på, på en gang...
Avatar billede Jakkr Juniormester
25. juni 2016 - 22:12 #1
Synes det lyder ret sært, Jeg har selv Waoo 60/60, diverse computere, telefoner, højtalere og streamning enheder og har aldrig oplevet det samme problem (med Waoos egen router). Jeg ved ikke lige hvad din hastighed er. Men du kunne evt. prøve at genstarte din router og tjekke hvilken kanal den kører på? Men tre lyder også af meget lidt, du kunne jo prøve at ringe til dem (Net1)?
Avatar billede stjans Guru
26. juni 2016 - 09:53 #2
Kunne det være noget med faste/dynamiske IP adresser ?.

Hos Stofa er det sådan , at kører man med faste, kan der kun være to på ad gangen - det er i hvertfald den forklaring, jeg har fået nogle gange af deres support..