Avatar billede jhjorsal Mester
27. juli 2016 - 11:16 Der er 11 kommentarer

God USB dongle

Min ældste søn har store problemer med at komme på trådløst netværk både hos hans mor og hos mig, så min første tanke var at skifte det trådløse kort i hans bærebar, det var så bare integreret i motherboardet. Så nu tænker jeg at købe en USB WIFI dongle, ville det hjælpe og hvad skal man have for sådan en gamerdreng bliver tilfreds.
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2016 - 11:32 #1
det er ikke sikkert det hjælper.
betonarmering, metaller og vinkler i bygningen er skyld i dårligt signal.

det er bedre at opstille et access point (en wifi signal forlænger), så der kommer bedre dækning i huset.

men du kan jo prøve sådan en her:
https://www.proshop.dk/Netvaerksadapter-netkort-printserver-mv/Micro-WiFi-USB-Dongle/2252963
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2016 - 11:52 #2
Der er mange muligheder med en Wi-Fi forstærker, som bare sættes i en stikkontakt i nærheden af routeren. Hvor meget det hjælper, ved jeg ikke fra egen erfaring.
http://wifi-repeater.dk/
Avatar billede poko1 Ekspert
27. juli 2016 - 12:02 #3
Avatar billede claes57 Ekspert
27. juli 2016 - 12:18 #4
Har selv http://www.bj-trading.dk/bjshop/default.asp?pv=WN680AE&pn=Winstars%20Technology%20Ltd.&vare=727293
dels kan den også .ac hastighed, dels har den en fornuft antenne (og kan let pakkes ned under transport). 215kr
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2016 - 12:26 #5
Avatar billede jhjorsal Mester
27. juli 2016 - 12:54 #6
Jeg har faktisk tænkt i wifi forstærker men hans pc kan ingenting fange selv der hvor hans brødre kan, og på hans værelse ka IPhonen sagtens fange signal selvom pc'en ikke kan. Og mine erfaringer med wifi forstærker er ikke særlig gode men dog også kun baseret på en AirPort Express, og den trækker hastigheden total ned på netværket. Hvad tænker I ?
Avatar billede claes57 Ekspert
27. juli 2016 - 13:18 #7
Bare prøv den antenne-wifi-usb, jeg linkede til. Om ikke andet, så kan den returneres hvis den lige testes hurtigt (8-10dage), og emballagen ikke ødelægges.
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2016 - 13:22 #8
En forstærker hjælper jo ingenting, hvis netkortet er sygt, hvad der er noget som tyder på, da signalet fra routeren åbenbart er i orden.
Så dit eget forslag med en dongle er nok et forsøg værd. Og den er jo ikke så kostbar.
Avatar billede jhjorsal Mester
27. juli 2016 - 14:10 #9
Claes, skulle den med antennen være ekstra god ?
Avatar billede claes57 Ekspert
27. juli 2016 - 14:25 #10
i forhold til andre usb-dongles, så er der maksimal antenne (det er stort set kun antenne). Men den har også høj hastighed med .ac protokollen.
Avatar billede jhjorsal Mester
27. juli 2016 - 14:56 #11
Okay tak skal du have, jeg må ud og investere i sådan en så. Havde egentlig oprindelig også købe en ASUS RT-AC66U Router for at den skulle kunne komme rundt i hele huset men den virkede faktisk ikke bedre end min udbyders Sagem TDC Homebox, så den er nu smidt på DBA.