Avatar billede Tariccen Novice
12. august 2016 - 21:36 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

DVI udgang virker ikke ved tilføjelse af ekstra skærm

Min computer har to DVI udgange på bagsiden, derfor vil jeg gerne tilføje en ekstra skærm i den ubrugte DVI-udgang. Når jeg tilslutter den ekstra skærm registreres det på skærmen, men står blot som om den slumrer (orange lys i stedet for blåt). Jeg har både forsøgt med et VGA kabel og et DVI. Jeg har ydermere tjekket at den sekundære skærm fungerer med min computer i den DVI-udgang jeg normalt bruger til min primære skærm.
Når jeg tilslutter min primære skærm til den ubrugte DVI-udgang reagerer denne på samme måde.
Jeg vil altså høre hvordan jeg kan få tilsluttet endnu en skærm til min computer og eventuelt hvorfor min anden DVI-udgang reagerer sådan.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. august 2016 - 21:55 #1
Hvis du trykker på Windows taste + P kan du den vej få liv i skærmen?
Avatar billede Tariccen Novice
12. august 2016 - 22:16 #2
Nej, der sker intet.
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2016 - 00:18 #3
du skal nok ha en driver på ?
Avatar billede Tariccen Novice
13. august 2016 - 01:04 #4
Tak for svar. Kan du uddybe?
Når skærmen er sat til står der: Digital power saving mode.
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2016 - 01:39 #5
du skal ha en driver for din pc kan fine den/ se den hvorfor en pc har du
Avatar billede 220661 Ekspert
13. august 2016 - 07:35 #6
Kan det tænkes at den op løsning som det eksterne dvi stik kører på en anden opløsning som skærmen ikke kan understøtte?
Det behøver jo ikke være samme opløsning som der er understøttet på de to stik.
Avatar billede Tariccen Novice
13. august 2016 - 08:18 #7
Hvordan får jeg en driver til den? Jeg har en MSI gaming all round gamer pc.

Ja, det kunne måske godt være. Er der en måde jeg kam finde ud af om det er en anden opløsning?
Avatar billede 220661 Ekspert
13. august 2016 - 09:10 #8
Hmm. Kan man i indstillinger for skærme se hvilken opløsning den forsøger at bruge på ekstern skærm?
Avatar billede Tariccen Novice
13. august 2016 - 09:37 #9
Jeg har nu fået begge skærme til at virke.
Jeg havde før forsøgt med både en DVI og en HDMI-udgang. Ingen af disse ville registrere skærmen. Jeg fandt dog endnu en HDMI udgang, som godt kunne registrere den ekstra skærm, og alt kører fint nu. Tusind tak for jeres svar.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. august 2016 - 11:12 #10
Velbekomme :-)