Avatar billede Hund Praktikant
16. august 2016 - 10:20 Der er 5 kommentarer

flagantenne defekt?

Hej
har lånt en flagknopsantenne, men kan ikke få lysdioden til at lyse, og ja så er der jo ikke signal.  Nogle siger så man skal have den strømført, og at man kan indstille ens tv til det? Ja, kan ikke rigtig fatte det. Hvordan får jeg tjekket om denne flagstangsknopantenne så virker?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
16. august 2016 - 11:18 #1
Hej.

  Du må have en forforstærker/signalfordeler til den? Den skulle gerne føde antennen med en forsyningsspænding.

De bedste hilsner
Avatar billede 220661 Ekspert
16. august 2016 - 16:19 #2
Hvad kræver knop af spænding?
Ved at på nogle af de bokse jeg har haft, der kan man aktivere spænding på 5 volt på antennekablet.
Du skal jo helt sikkert ind i indstillingerne for at finde stedet
Avatar billede store-morten Ekspert
16. august 2016 - 16:39 #3
Mon ikke det er denne:
https://www.kabelmix.dk/170-digital-flagstangsantenne-tertek.html

Hvor der medfølger 1 stk. Forsyning / Signalfordeler

5 Volt fra modtager: ja
Avatar billede Hund Praktikant
16. august 2016 - 16:58 #4
Hvilken forsyning/signalfordeler skal man så købe?  og hvor?
Avatar billede store-morten Ekspert
16. august 2016 - 18:56 #5
Prøv om ikke udlåner har Forsyning / Signalfordeleren.

Ellers prøv at spørge på Kabelmix hvis det er den du har lånt.