Avatar billede pkbech Juniormester
20. september 2016 - 19:35 Der er 6 kommentarer

Wifi windows 10 computer vil ikke logge på wifi

Hej har et meget mærkeligt problem en laptop med windows 10 der ikke vil logge på et bestemt wifi netværk.

Den kan godt logge på andre wifi netværk og andre maskiner/telefoner kan også logge på dette wifi netværk. Men denne maskine kan ikke logge på det.

Det er et lidt ældre AP med WPA sikkerhed wifi A til G wifi. Har prøvet at skrive passkey ind og copy/past den ind fra samme tekst fil på to forskellige maskiner den ene kan godt logge på den anden kan ikke.

Passkey har 19 tegn med små bogstaver og tal.

Helt tør for ideer omkring hvordan jeg får den på.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. september 2016 - 20:54 #1
Find ud af hvilket netkort der sidder i den bærbare, og se om du kan finde en anden driver end den, du kører med i øjeblikket. Det er det mest oplagte bud.

Du kan evt. forsøge dig med en Windows 8, og til nød en Windows 7 driver, hvis der ikke findes en Windows 10 driver til kortet.
Avatar billede pkbech Juniormester
20. september 2016 - 21:24 #2
Der findes en windows 10 driver det er en ny HP G650 G2 og den er installeret
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. september 2016 - 21:41 #3
http://h20566.www2.hp.com/hpsc/swd/public/readIndex?sp4ts.oid=8430741&swLangOid=8&swEnvOid=4192 kan jeg se, den både leveres med Intel, Broadcom og Realtek WiFi - hvilken et chipset har du i din?

Du er sikker på du kører nyeste driver fra HP?

Hvis du er, så er det undtagelsesvis værd at prøve en driver fra producenten af chipsettet - eks. Intel: https://downloadcenter.intel.com/download/26240/Intel-PROSet-Wireless-Software-and-Drivers-for-Windows-10?v=t

Intel er i version 19.10, mens HP kun er i 18.32.

Normalt ville jeg anbefale PC-producentens drivere, men i test-øjemed ville jeg prøve chipset-producentens...
Avatar billede supportsiden Professor
20. september 2016 - 21:41 #4
Har lige haft det samme problem !
Under avanceret på selve netkortet :
Satte ad-hoc kanal til "1" i stedet for 11
Satte kort til kun at køre "G" og "N" (ikke "A")
Det hjalp her, på to maskiner.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. september 2016 - 21:58 #5
Ad-Hoc kanalen burde være ligegyldig, når man opretter forbindelse til AP.

Men idéen med at tvinge den tli at køre en bestemt WiFi standard er ikke helt dum... - det kan dog give udfordringer, hvis man skal have maskinen med i byen på et nyere net...
Avatar billede whiteraven_gl Juniormester
21. september 2016 - 14:15 #6
Det er intel kortet der sidder i ole_madsen. Kigger lige på supportsidens forslag og melder tilbage.