Avatar billede Ditte Praktikant
11. oktober 2016 - 21:33 Der er 8 kommentarer

Adgang via extender

Total grøn her - HJÆLP!!

Min far har en gammel HP Pavilion Slimline s3741sc, som uden problemer kan komme på trådløst net via en router som står langt væk, og derfor er signalet ret dårligt. Han har nu købt en D-Link Wireless AC750 DAP-1520 som er placeret lige ved siden af computeren. Det er muligt at vælge enheden og med fuld styrke. Den beder om en sikkerhedsnøgle, men vil ikke godkende den (vi har prøvet med utallige løsninger). Vi har nu prøvet at komme på fra 4 andre forskellige enheder (tlf, ipad, bærbar) og koden er den samme på alle, men hvorfor dælen vil den så ikke godkende koden på den stationære?

Kan det være noget med netværkskortet?
Avatar billede kurtba Ekspert
11. oktober 2016 - 21:56 #1
Kontroller lige, at det ikke er en pinkode den spørger efter i stedet for password til netværket.
Hvis det er pinkode den spørger efter, kan du i den boks som er fremme ændre det, så den i stedet spørger efter password.
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2016 - 22:35 #2
Mange "medfødte" pinkoder er 4 x 0, men det har i vel prøvet?
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2016 - 22:40 #3
Ps. Jeg har nu ikke hørt om en extender, som krævede kode.
Har du trykket på WPS?
Avatar billede Ditte Praktikant
11. oktober 2016 - 23:00 #4
Den spurgte efter en sikkerhedsnøgle.. Nu prøvede jeg lige at systemgendanne til i forgårs, og så bad den om at jeg bare trykkede på WPS - og så virkede det. MEN den hopper af og påsom det passer den og skriver: netværksindstillinger der er gemt på denne computer stemmer ikke overens med kravet for netværket

Men hvis jeg lader den stå i noget tid, så er der fuld dækning
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2016 - 23:12 #5
Har du prøvet at gå ind i netværk - nederste bjælke - og lave en fejlsøgning?
Eller gå ind under Start, og skriv net, så kommer der nogle muligheder.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
12. oktober 2016 - 09:01 #6
Blot en tanke: Har I sørget for at konfigurere den extender, så den forbinder sig til jeres router?
I vil sikkert kunne gøre det via WPS, men jeres nuværende netværks skal jo have kontakt til extenderen som det første.
Avatar billede INK Ekspert
12. oktober 2016 - 14:12 #7
Jeg tror det er placeringen af extenderen, der er problemet. Den skal ikke anbringes ved siden af PC´en, men cirka midt mellem routeren og din PC. Så modtager den bedre signal fra routeren og sender det videre.
Der bør placeres højt og ikke tæt på en radiator eller lignende.
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2016 - 17:40 #8
Det med radiatoren kender jeg ikke, men ellers har du nok ret.