Avatar billede Mads Kieler Praktikant
19. november 2016 - 18:29 Der er 10 kommentarer

Ingen internetadgang trods netværksforbindelse

Af uvisse årsager kan min bærbare PC pludselig ikke komme på internettet.
Den kører win10 og der er forbindelse til netværket, samt der står at der er adgang til internettet, men når jeg åbner chrome, siger den at der ikke er Internet forbindelse.
Tablet og diverse andre ting har fint adgang. Jeg har desuden prøvet at logge på via hotspot over mobilnetværk, men også der får jeg fejlmeddelelse.
Har prøvet genstart af router, deaktivering af WiFi og  kablet forbindelse men uden held.
Nogen bud på hvad der kan forårsage dette?
Avatar billede INK Ekspert
19. november 2016 - 18:53 #1
Kan du heller ikke modtage mails?
Du kunne overveje at slette den nuværende forbindelse, og så oprette en ny.
Avatar billede Mads Kieler Praktikant
19. november 2016 - 19:16 #2
Nej.
Den forbindelse jeg har, er oprettet fra routeren og er YouSee's. Den kan jeg vel ikke slette ?
Avatar billede Hestehat Seniormester
19. november 2016 - 20:09 #3
Får du tildelt en IP adresse fra routeren?
Avatar billede INK Ekspert
19. november 2016 - 20:12 #4
Gå til kontrolpanel - netværksforbindelser og find din LAN-forbindelse. Højreklik og vælg diagnosticer. Det indbyggede program vil nu fejlfinde din internetforbindelse.
Avatar billede Uvanga Ekspert
20. november 2016 - 06:47 #5
Prøv at åbne Netværks og delingscenter. Klik på Forbindelser vælg Egenskaber, marker TCP/IPv4, klik på egenskaber. Se om PC har indsat 127.0.0.1 som DNS. Hvis det er tilfældet kan du ikke lokke på dit netværk. Marker Automatisk DNS. Computer kan selv indsætte 127.0.0.1 hvis netværksadgangen er/har været afbrudt. F.eks. hvis du flytter PC, og er uden netforbindelse.
Du kan også prøve at gå til: Enhedshåndtering - strømstyring - find dit netkort - fjern flueben i "win lukker enhed for at spare strøm". Det er et udbredt fænomen i win10, og kan netop foranledige ovenstånede problem.
Avatar billede Mads Kieler Praktikant
20. november 2016 - 20:28 #6
Fejlen er fundet. Det skyldes åbenbart en windows update, der lå og ventede. Den var ikke installeret, og efter installation hoppede den igen på nettet uden problemer. Det er første gang jeg oplever dette, hvor den ikke vil gå på nettet, trods adgang til netværket. Men tak for input fra jer, rart lige at få vendt forskellige løsningsmuligheder.
Avatar billede Uvanga Ekspert
21. november 2016 - 06:07 #7
Godt du fik løst problemet.
Skulle du fremover opleve problemer med netadgang, vil jeg alligevel anbefale at du slår strømbesparelse fra. Se indlæg #5.
Avatar billede anba Mester
21. november 2016 - 11:22 #8
Uvanga #5 tusind tak - det må simpelthen være den løsning der virkede. Havde prøvet alt andet. Altså fjernet flueben i " win lukker enhed for at spare strøm" ,
Avatar billede Bonnie Henriksen Praktikant
20. september 2018 - 21:11 #9
Hej. Min datter har en hp pavilion g6 notebook pc hvor den ikke vil gå på nettet, heller ikke selv om vi sætter internetstikket direkte til og den vil heller ikke finde noget trådløst. Hvad gør vi så? Jeg aner intet om computere... venlig hilsen Bonnie.
Avatar billede INK Ekspert
20. september 2018 - 21:24 #10
Hej Bonnie,
Foreslår du opretter det som et nyt spørgsmål, der så ses af alle og ikke blot tidligere deltagere i denne tråd. Hilsen Ib