Avatar billede Niels Juniormester
03. december 2016 - 06:54 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Læse indhold af tekstfelt fra VBA

Jeg har et tekstfelt (tekstfelt1) på fanen sheet1.

Hvordan "læser" jeg indholdet af tekstfeltet fra VBA?
Avatar billede excelent Ekspert
03. december 2016 - 07:34 #1
ActiveSheet.Shapes.Range(Array("TextBox 1")).Select
x = Selection.Text
MsgBox x

eller

Range("A1") = x
Avatar billede Hestehat Seniormester
03. december 2016 - 07:44 #2
Er det i en userform eller hvordan har du lavet den?

Hvis du har indsat den med som activeX kan du bruge denne:

Sub Makro1()

    ActiveSheet.Shapes.Range(Array("TextBox1")).Select
    Range("b13").Select
    ActiveSheet.Paste
End Sub

Kan du eventuelt uddybe hvad det er du gerne vil?
Avatar billede Niels Juniormester
03. december 2016 - 13:32 #3
Det virker ikke, får beskeden "Emnet med det angivne navn blev ikke fundet"

Jeg er lidt i tvivl, om "figuren", jeg har oprettet, er af typen "shapes" og i givet fald. hvad navnet er...

Jeg bruger dansk version af Excel og har oprettet figuren med menupunktet: "Indsæt" -> Gruppen "Tekst" -> menupunktet "Tekstfelt"

Når jeg markerer tekstfeltet vises navnet "tekstfelt1" i "navnefeltet" til venstre for formellinjen. Men figuren har ikke en egenskab "navn"....
Avatar billede Hestehat Seniormester
03. december 2016 - 13:35 #4
Prøv at optage en makro, hvor du markerer det der står i tekstboksen og indsætter det i en tilfældig celle. Det burde give en ide om hvad der sker.
Avatar billede Niels Juniormester
03. december 2016 - 13:58 #5
Det gode gamle trick - hvorfor tænkte jeg ikke på det....

Det gav mig svaret, og I havde ret i tidligere indlæg. Der skulle bare være et mellemrum mellem x og 1 i "TextBox 1"