Avatar billede christian-BN Praktikant
10. december 2016 - 10:44 Der er 1 kommentar

hjemmenetværk der driller med smart tv

Hej,

Jeg har et hjemmenetværk der driller, og jeg mangler hjælp fra eksperter :)

Problemet
Vi har et fullrate tv abonnement, der betyder at vores tv-boks er koblet på vores router via kabel, og fra tv-boks til tv via hdmi kabel. Derudover er vores Smart tv direkte tilkoblet routeren via 2 netværkskabler der forbindes af en switch.

Hver for sig fungerer det fint, men problemet opstår hvis der er tændt for tv-boksen, da vi så ikke kan tilgå apps som netflix, viaplay mv. gennem vores smart tv. Slukker jeg for tv'et, slukker for tv-boksen og tænder for tv'et igen mens jeg holder tv-boksen slukket, så virker vores apps på smart tv'et fint.

Derudover, så har tv'et til tider svært ved at tilkoble sig lan-netværket når tv-boksen er tændt. Bliver tv'et tilkoblet netværket kan jeg se at der er hul igennem til internettet, men apps virker som sagt ikke så længe tv-boksen er tændt.

Hvad har jeg gjort galt? Vi har en 20 mbit internet forbindelse, hvor jeg får ca 18mbit ned (og 1,6 upload)  ud gennem min trådløse 5g forbindelse.

Vores setup
Tv-boks med netværkskabel fra router til tv-boks, og highspeed hdmi fra boks til tv.
LG smart tv, som er koblet direkte til routeren via standard netværkskabel->switch->kabel->TV .
Routeren giver samtidig en trådløs 5g netværks forbindelse.

Håber der er nogle som kan hjælpe en frustreret mand! :)
Avatar billede INK Ekspert
12. december 2016 - 11:19 #1
Har dit TV HDMI Internet Channel? I så fald kan den modtage både tv-signal og ethernet signal over HDMI kabel. Jeg ved ikke om TV-boksen understøtter dette.
Men er måske en undersøgelse værd.