Avatar billede super-mann Juniormester
27. december 2016 - 23:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Wordpress: fejler ved brug af HTTPS

Hej

Hvis jeg tilgår mit domæne via HTTP ser hjemmesiden perfekt ud, alt virker og vises som det skal. Hvis jeg tilgår hjemmesiden via HTTPS vises de fleste elementer forkert, ligesom jeg ikke kan tilgå wp-login.php i Wordpress. Her kommer Firefox med følgende fejl:
"Denne side viderefører ikke forespørgslen korrekt. Firefox har opdaget at webstedet viderestiller forespørgslen til sig selv på en måde, der forhindrer den i nogensinde at blive færdig."

Forud for fejlen
Jeg har fået sat certifikat (SSL) op til mit domæne, der hvor jeg hoster mit domæne (webhotel).

Hvis jeg laver og uploader en simpel HTML side, kan jeg tilgå denne uden problemer via hhv. HTTP og HTTPS. Der kommer ingen fejl og alt ser ud til at virke.

Jeg vil gerne bruge Wordpress på domænet igen. Jeg har uploadet seneste version af Wordress (v. 4.7) via FTP og oprettet en database. Herefter tilgår jeg https://mitdomæne.dk og installere Wordpress. Når installationen afsluttes ender jeg i kontrolpanelet og på en adresse hvor der kun anvendes HTTP. Jeg følger derefter vejledningen fra Wordpress med at gå ind og tilvælge HTTPS. Når jeg trykker "gem" tænker siden en del, hvorefter jeg får førnævnte fejlmeddelelse fra Firefox.

Herefter kan jeg tilgå domænet via HTTP og se alt normalt. Tilgår jeg siden via HTTPS ser alt mærkeligt ud. Desuden kan jeg på ingen måde tilgå kontrolpanelet.

Teknik
Ved ikke om det har en betydning, men jeg har DNS et andet sted end hos mit web-hotel. Certifikatet skal dog termineres via DNS (der er oprettet en SRV record til dette).. Men tænker ikke fejlen ligger her, da jeg kan tilgå siden ellers (uden CMS). Jeg har også forsøgt via andre enheder ligesom jeg har prøvet med andre browsere. Samme resultat desværre.

Hvad kan løsningen være?
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2016 - 06:54 #1
synes du skal snakker med din hoteludbyder. det er ikke lige altid de har sat tingene rigtigt op. det er webserveren der skal være rigtig, ellers sidder du bare og spilder din tid.
Avatar billede Markkallstroem Juniormester
28. december 2016 - 22:37 #2
Jeg har også haft problemer med min https - Men jeg kontaktede min internetudbyder (Inmotionhosting) og de fiksede det uden jeg behøvede at gøre noget...

Det kan godt betale sig at have en host der yder en god service :)
Avatar billede super-mann Juniormester
29. december 2016 - 00:22 #3
Markkallstroem: ved du hvordan din udbyder løste det? Hvad fejlen var?

Det kan bestemt betale sig med et godt sted at hoste sine hjemmesider og har altid været tilfreds der hvor jeg er. Haft dialog med dem i løbet af aftenen, desværre uden de har kunne finde fejl på serveren.. Dvs jeg er lidt tilbage til det er et Wordpress/PHP problem.

Det ville være rart hvis du ved hvad fejlen hos dig skyldtes.
Avatar billede Markkallstroem Juniormester
29. december 2016 - 13:45 #4
Jeg ved det desværre ikke.

Kan være din eneste løsning er at hyre en til opgaven..

Held og lykke med det.
Avatar billede super-mann Juniormester
03. januar 2017 - 12:38 #5
Problem enten hos hosting-udbyder og/eller i Wordpress. Problem afhjulpet med et plugin.

/Super-mann