23. januar 2017 - 17:15 Der er 5 kommentarer

Wifi virker pludselig ikke på Apple produkter, men nok på Acer mm.

Hej,

Vi har et problem med vores wifi her hjemme. Vi kører via forskernettet og gennem en TP-Link router. Pludselig virker vores wifi ikke længere på vores Apple produkter (2x iPhone, 1x Macbook og 1x Apple TV), men vores wifi virker helt fint på min gamle Acer bærbar.

Jeg har forsøgt at nulstille/geninstallere routeren, samt prøvet at køre via forskellige frekvenser/kanaler på routeren, hvilket heller ikke virker. Uanset hvad jeg har ændret på, så bliver vores wifi ved med at virke på min Acer bærbar, men ikke på vores Apple produkter.

Andre der har prøvet noget lignende og hvad der evt. kan afhjælpe problemet, da min kæreste sidder midt i eksamen?! :-)

--
Claus
Avatar billede Nina Forsker
23. januar 2017 - 17:28 #1
Hej Claus,

Kan du forklare dybere med at Wifi ikke virker?

Kan dine apple produkter stadigvæk finde Wifi'et når du leder efter det?

Har i prøvet at genstarte alle Apple produkterne?

Kan du sætte et lan kabel i din Macbook for at teste om det kun er wifi?

Mvh. Nina
23. januar 2017 - 17:44 #2
Hej Nina,

Tak for dit svar og i mit indlæg manglede der tydeligvis informationer :-)

Alle Apple produkter kan sagtens finde og logge på wifi, men det fungerer ikke selvom Apple produkterne er tilkoblet wifi.

Vi har genstartet alle produkter uden held. Jeg har netop testet Macbook og Apple TV med LAN kabel og internettet virker heller ikke med kablet tilkoblet.
Avatar billede Nina Forsker
23. januar 2017 - 17:58 #3
Hvad jeg ellers lige kan komme i tanke om er måske en firmware update til routeren,
eller en krypteringsfejl, kan du ændre på de typer krypteringsprotokoller eller sikkerhedsprotokoller på routeren?

Hvis alt går i vasken så kontakt jeres udbyder om problemet. Men er dog ret sikker på det er en opdatering til routeren der er synderen.

Mvh. Nina
23. januar 2017 - 18:33 #4
Nu skulle det gerne virke! Jeg lavede en firmware opdatering og nu virker det i hvert fald på min telefon og tester Macbook mm. senere. Indtil videre mange tak! Jeg skal nok markere problemet som løst, når det er testet på alle enheder :-)
Avatar billede Nina Forsker
23. januar 2017 - 18:56 #5
Det var godt det kom op og køre igen :)

Mvh. Nina