Telias service-strategi: Henter 250 telefonkonsulenter

I februar overtager Telia selv de 250 medarbejdere fra callcenteret GoExcellent, som arbejder med telekæmpens kundeservice.

Artikel top billede

Telia har de seneste år outsourcet det meste af virksomhedens kundeservice, men det ser der nu ud til at blive lavet om på.

Som konsekvens af en telebranche med en stærk konkurrence ønsker Telia nu at få en bedre kontrol med serviceoplevelsen, fordi det ifølge virksomheden bliver et stadigt vigtigere konkurrenceparameter.

Der er derfor indgået en en aftale med den nordiske kundecentervirksomhed GoExcellent om 14. februar at overtage alle de medarbejdere, der arbejder for Telia.

Hurtigere svartider

I alt løber antallet af nye medarbejdere under Telias vinger op i 250. Telia overtager også den daglige ledelse af medarbejderne, som har til huse på Frederiksberg.

"Kundeservice er helt afgørende for vores forretning, og nu kommer vi til at styrke området. Gennem den direkte ledelse af driften får vi mulighed for at give vores kunder en mere ensartet serviceoplevelse," siger Jørli Birk, vice president for customer operations i Telia Mobility Services, i en pressemeddelelse.

Ifølge Jørli Birk vil overtagelsen af de mange medarbejdere  sikre bedre svartider.

"Vi vil også kunne nedbringe svartider og frigive ressourcer til at optimere vores service, så vi bliver endnu bedre til at hjælpe kunderne første gang, de kontakter os," udtaler han. 

Computerworld følger op med uddybende kommentarer.

Læses lige nu

    Navnenyt fra it-Danmark

    Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Laura Bøjer som Consultant, GRC & Cybersecurity på afd. Thisted. Hun kommer fra en stilling som Assistant Consultant hos PwC i Hellerup. Hun er uddannet med en kandidat i Business Administration & Information System på Copenhagen Business School. Nyt job

    Laura Bøjer

    Netip A/S

    Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job
    Tanja Schmidt Larsen, Director, Legal & Compliance hos Sentia A/S, er pr. 1. december 2025 forfremmet til Chief Operations Officer (COO). Hun skal fremover især beskæftige sig med synergi mellem kommercielle og tekniske processer samt sikre en sammenhængende kunderejse og fortsat driftsstabilitet. Forfremmelse