Fire-etagers satsning skal gafle kunder til 3

Teleoperatøren vil lokke kunder til med uddannelse, gadgets og éndags-reparation i kæmpebiks.

Artikel top billede

3's administrerende direktør, Morten Christiansen, ved præ-indvielsen af 3huset onsdag aften. Foto: Christian B. Jørgensen

Mens Onfone skovler kunder ind ved hjælp af lavpris-tilbud og en energisk Lars Bom, træder teleoperatøren 3 et skridt længere i den modsatte retning.

I dag åbner virksomheden nemlig 3Huset, der ifølge 3 selv er Europas største telebutik.

Udover almindelig forretning er to af etagerne på hjørnet af Hyskenstræde i hjertet af København dedikeret til henholdsvis kurser i mobilrelaterede emner og løbende udstillinger af hvad, man kan bruge sin telefon til.

"Jo bedre de potentielle kunder forstår, hvad vi har, og hvad vi kan, jo flere kunder får vi. Det er selvfølgelig det dybt kapitalistiske slutmotiv, men det er fordi, vi har noget, vi synes er vigtigt," fortæller 3's administrerende direktør Morten Christiansen om baggrunden for projektet.

Forventet overskudsforretning  

Nede i kælderen har 3 indrettet en reparationsservice, som efter sigende vil forsøge at klare reparationer på under to timer.

Og i det såkalde 3Akademi kan folk dagligt komme fra gaden og få undervisning i brugen af smartphones eller tablets. Vel at mærke for en pris på 100 kroner, hvis man ikke er 3kunde.

Men kan fire etagers strøgbutik, hvor der kun er egentligt salg i stuen, overhovedet betale sig? 

"Det er ikke så dyrt, som man tror," siger Morten Christiansen om etableringen af forretningen.

Han kan ikke afsløre noget om hvor mange enheder, der gerne skal langes over de hvide diske, men forventningerne ligger på højde med 3's bedste butikker.

"Det kan sagtens blive en overskudsforretning, og det forventer vi også," slår han fast og understreger, at selskabet ikke ville gøre det, hvis man ikke regnede med at tjene penge. 

Vi vil lave fejl 
Formuleringerne er en smule mere fluffy, når snakken falder på husets nyskabelser, men håbet er lysegrønt.  
 
"Vi har nogle håb og nogle drømme. Det kan vi ikke kvantificere. Vi kommer sikkert også til at lave nogle fejl, og måske er der nogle eftermiddage, hvor der er tomt ovenpå. Men det lærer vi."

Hvorvidt folk vil gøre brug af tilbuddene, vil tiden vise. 

"Det er både mit håb og min forventning, men det kan jeg ikke sige. Der er sikkert nogle tricks, vi skal lære, før det bliver rigtig populært," slutter Morten Christiansen.     

3huset slog dørene op torsdag morgen, og godt 19 medarbejdere vil have deres daglige gang på adressen. 

Annonceindlæg fra Computerworld

Danmark i den digitale frontlinje: Forsvaret skal genoprustes – også online

Danmark står i dag i en ny type konflikt – en, hvor grænsen mellem fysisk og digital krigsførelse for længst er udvisket.

Navnenyt fra it-Danmark

Tanja Schmidt Larsen, Director, Legal & Compliance hos Sentia A/S, er pr. 1. december 2025 forfremmet til Chief Operations Officer (COO). Hun skal fremover især beskæftige sig med synergi mellem kommercielle og tekniske processer samt sikre en sammenhængende kunderejse og fortsat driftsstabilitet. Forfremmelse
Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Benjamin Terp som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Odense. Han er uddannet IT-Supporter hos Kjaer Data. Nyt job

Benjamin Terp

Netip A/S

Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job
Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil