Artikel top billede

3's administrerende direktør, Morten Christiansen, ved præ-indvielsen af 3huset onsdag aften. Foto: Christian B. Jørgensen

Fire-etagers satsning skal gafle kunder til 3

Teleoperatøren vil lokke kunder til med uddannelse, gadgets og éndags-reparation i kæmpebiks.

Mens Onfone skovler kunder ind ved hjælp af lavpris-tilbud og en energisk Lars Bom, træder teleoperatøren 3 et skridt længere i den modsatte retning.

I dag åbner virksomheden nemlig 3Huset, der ifølge 3 selv er Europas største telebutik.

Udover almindelig forretning er to af etagerne på hjørnet af Hyskenstræde i hjertet af København dedikeret til henholdsvis kurser i mobilrelaterede emner og løbende udstillinger af hvad, man kan bruge sin telefon til.

"Jo bedre de potentielle kunder forstår, hvad vi har, og hvad vi kan, jo flere kunder får vi. Det er selvfølgelig det dybt kapitalistiske slutmotiv, men det er fordi, vi har noget, vi synes er vigtigt," fortæller 3's administrerende direktør Morten Christiansen om baggrunden for projektet.

Forventet overskudsforretning  

Nede i kælderen har 3 indrettet en reparationsservice, som efter sigende vil forsøge at klare reparationer på under to timer.

Og i det såkalde 3Akademi kan folk dagligt komme fra gaden og få undervisning i brugen af smartphones eller tablets. Vel at mærke for en pris på 100 kroner, hvis man ikke er 3kunde.

Men kan fire etagers strøgbutik, hvor der kun er egentligt salg i stuen, overhovedet betale sig? 

"Det er ikke så dyrt, som man tror," siger Morten Christiansen om etableringen af forretningen.

Han kan ikke afsløre noget om hvor mange enheder, der gerne skal langes over de hvide diske, men forventningerne ligger på højde med 3's bedste butikker.

"Det kan sagtens blive en overskudsforretning, og det forventer vi også," slår han fast og understreger, at selskabet ikke ville gøre det, hvis man ikke regnede med at tjene penge. 

Vi vil lave fejl 
Formuleringerne er en smule mere fluffy, når snakken falder på husets nyskabelser, men håbet er lysegrønt.  
 
"Vi har nogle håb og nogle drømme. Det kan vi ikke kvantificere. Vi kommer sikkert også til at lave nogle fejl, og måske er der nogle eftermiddage, hvor der er tomt ovenpå. Men det lærer vi."

Hvorvidt folk vil gøre brug af tilbuddene, vil tiden vise. 

"Det er både mit håb og min forventning, men det kan jeg ikke sige. Der er sikkert nogle tricks, vi skal lære, før det bliver rigtig populært," slutter Morten Christiansen.     

3huset slog dørene op torsdag morgen, og godt 19 medarbejdere vil have deres daglige gang på adressen. 




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Hewlett-Packard ApS
Udvikling og salg af software, hardware, konsulentydelser, outsourcing samt service og support.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Cyber Briefing: Geopolitik og cloud

Private vs. public cloud - hybride løsninger der sikrer kritiske data. Overvejer din organisation at vende de amerikanske cloud-giganter i ryggen set i lyset af den geopolitiske situation? Vi dykker ned i en dugfrisk rapport og diskuterer mulighederne for en "Plan B".

05. maj 2025 | Læs mere


Virksomhedsplatforme i forandring: Hvordan navigerer du i den teknologiske udvikling?

Hvordan finder du balancen mellem cloud- og hybride løsninger? Hvordan integrerer du legacy-applikationer ind i dit nye ERP-setup? Hvordan undgår du at havne i statistikken over store ERP-projekter, der fejler eller overskrider budgetterne?

06. maj 2025 | Læs mere


Virksomhedsplatforme i forandring: Hvordan navigerer du i den teknologiske udvikling?

Hvordan finder du balancen mellem cloud- og hybride løsninger? Hvordan integrerer du legacy-applikationer ind i dit nye ERP-setup? Hvordan undgår du at havne i statistikken over store ERP-projekter, der fejler eller overskrider budgetterne?

14. maj 2025 | Læs mere