Artikel top billede

Nokia lukker og slukker for Ovi

Nokia vil ikke længere lægge navn til den store vifte af Ovi-tjenester.

Læs også:
Nokia går i tæt partnerskab med Microsoft.

Apps afgør om Windows Phone 7 er et flop eller ej.

Computerworld News Service: Nokia vil inden længe dreje nøglen for det ellers stort anlagte Ovi-univers.

Det sker som en direkte konsekvens af Nokias store partneraftale med Microsoft, som gør, at Nokia fremover vil satse på Microsofts Windows Phone-software.

De første skridt mod lukningen af Ovi vil blive taget i juli og august, hvor en stribe af Ovi-tjenesterne vil blive lukket og i stedet genopstå som Nokia-tjenester.

Det betyder eksempelvis, at Ovi Maps vil genopstå som Nokia Maps.

Forandringsprocessen vil stå på i hele det næste års tid, hedder det.

Nokia understreger, at der primært er tale om ændring af brand-navne. Det betyder, at tjenesterne vil bestå som hidtil.

Nuværende brugere af Ovi-tjenesterne vil opdage, at tjenesterne på deres mobiltelefon vil få nyt navn og look via kommende software-opdateringer.

Ovi-tjenesterne blev lanceret i 2007 som en Nokia-pendant til Apples App Store, men har siden fødslen haft en del problemer.

Således kunne Ovi Store ikke klare efterspørgslen på lanceringsdagen, mens efterspørgslen i visse områder til gengæld angiveligt var meget lav.

Nokia besluttede i hvert fald i januar, at selskabet ville lukke Ovi Music Unlimited i 27 af de 33 lande, der havde tjenesten.

Læs også:
Nokia går i tæt partnerskab med Microsoft.

Apps afgør om Windows Phone 7 er et flop eller ej.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Hewlett-Packard ApS
Udvikling og salg af software, hardware, konsulentydelser, outsourcing samt service og support.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere