Jubii truer med at lukke 30.000 e-mail adresser

Betal 250 kroner for et Jubii-medlemskab, eller mist din personlige e-mail adresse igennem flere år. Jubii skal have sat skub i medlemstallet og tvinger nu brugerne af 30.000 e-mail adresser til at betale.

Forleden fik 30.000 brugere af Jubiis personlige mail-adresser, der eksempelvis ender på @pedersen.dk, et ultimatum fra Jubii:

Betal 250 kroner for et medlemskab af Jubii Nation, eller mist din e-mail adresse.

- En e-mail adresse, som jeg har haft i de sidste tre år, og som alle mine venner, familie, nyhedsbreve og bekendte har, er @pedersen.dk, men hvis jeg ikke inden 1. september melder mig ind i Jubii Nation, mister jeg denne adresse og får tildelt en ny: @jubiipostadresse.dk, skriver en vred læser, Lars Pedersen, i en mail til Computerworld Online.

Presser citronen

Samtidig reduceres størrelsen på postkassen fra fem til tre megabyte, hvilket Lars Pedersen kalder "ubrugeligt".

- Jubii har hermed presset citronen endnu engang og må regne deres brugere for de rene idioter. Ikke nok med at man dagligt forpestes af flere og mere påtrængende reklamer, men nu forlanger Jubii også, at vi almindelige brugere skal betale for at lade os overdænge med tilbud på alt imellem himmel og jord, fortsætter Lars Pedersen.

Hos Jubii kommer kritikken ikke bag på direktør Martin Thorborg, som klart nok ikke er enig med de sure brugere:

- De skal bare være ufatteligt glade for, at vi har skænket dem en gratis e-mail adresse, som de har kunnet bruge i flere år, siger Martin Thorborg og tilføjer, at alternativet til det nye ultimatum ville være slet og ret at lukke kontiene.

Det nye krav om medlemskab gælder kun de 30.000 brugere, der har en e-mail adresse med et efternavn som domænenavn, eksempelvis pedersen.dk. De øvrige knap 300.000 brugere af Jubii Mail bliver ikke berørt.

- Men efternavns-adresserne er en begrænset ressource, og da vi skal have dækket vores omkostninger, er vi nødt til at gribe ind her, siger Martin Thorborg.

- Det er os, der er mest frustrerede. Vi må jo erkende, at den forretningsplan, vi lagde ud med, ikke holder, siger Thorborg og tilføjer, at netop mail-funktionen i øvrigt er den mest kostbare tjeneste at vedligeholde for Jubii.

Truer med stævning

Han oplyser, at han efter at have udsendt en e-mail til de 30.000 brugere kun har fået 20 klager, som til gengæld også truer med bål og brand, blandt andet at stævne ham for Den Europæiske Menneskerettighedsdomstol i Strasbourg.

Jubii indførte Nation-medlemskabet for at finde nye indtægter, efter at salg af bannerreklamer ikke kunne række.

- Vi havde forventet at få 40.000 medlemmer i løbet af det første år, men det forudsatte en markedsføringskampagne til fem millioner kroner. De planer har vi sløjfet, for de fem millioner kan vi bruge på noget andet, siger Martin Thorborg.

I øjeblikket er Jubii Nation nået op på 11-12.000 betalende medlemmer, og der kommer mellem 60 og 100 nye medlemmer ind hver dag, oplyser Martin Thorborg.


Vil du vide mere om Jubii?
NewsScanner overvåger 300+ medier
Prøv gratis i 30 dage.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
TIETOEVRY DENMARK A/S
Udvikler, sælger og implementerer software til ESDH, CRM og portaler. Fokus på detailhandel, bygge- og anlæg, energi og finans.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
ERP-trends 2024

Bliv derfor inspireret til, hvordan du kan optimere dine systemer og processer når af nogle af de fremmeste eksperter på ERP-markedet dele deres iagttagelser af det aktuelle marked og vurderinger af, hvad vi har i vente de kommende 3-5 år. Vi sætter også fokus på, hvordan udviklingen kommer til at påvirke din organisation, hvordan du bedst forbereder og planlægger ERP-indsatsen og om, hvilke faldgruber du skal være opmærksom på.

02. maj 2024 | Læs mere


Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere