TDC tilbyder tyrkisk kundeservice

TDC Mobil er i færd med at ansætte otte nye medarbejdere med en helt særlig kvalifikation: De taler tyrkisk. Med støtte fra EU's socialfond vil TDC bruge to-sprogede medarbejdere til at styrke kundeservicen over for indvandrere.

Det kræver ikke særlige danskkundskaber at tale i mobiltelefon, så indvandrere er absolut kærkomne kunder hos teleselskabet TDC Mobil.

Med støtte fra EU's socialfond vil TDC nu ansætte otte to-sprogede medarbejdere, der kan servicere den tyrkisk-talende del af kundegruppen.

- Da vi fik tilbuddet fra fonden, lagde vi hovederne i blød. Det, at kunne et mere eksotisk sprog end blot engelsk, tysk eller fransk kunne være en forretningsmæssig fordel for os, siger chefkonsulent Agnete Kjellberg fra TDC Mobils personaleafdeling.

Foreløbig søger TDC Mobil fire tyrkisk-kyndige medarbejdere til kundeservice-afdelingen i Odense og fire til afdelingen i Århus.

Stor interesse

De første medarbejdere er allerede ved at blive ansat, og den store interesse er kommet bag på TDC:

- Vi holdt et informationsmøde i Århus i samarbejde med indvandrermiljøet, og der mødte 20 mennesker op, selvom det var midt i sommerferien, siger Agnete Kjellberg.

Idéen er at gøre indvandrerne opmærksomme på særlige åbningstider, hvor man kan træffe tyrkisk-talende personale i TDC Mobils kundeservice.

Bliver initiativet en succes, vil TDC Mobil også ansætte medarbejdere, der taler andre udbredte indvandrersprog.

- Vi har fået omkring 600.000 kroner fra EU til forsøget, som løber over to år. Pengene bruges til et særligt teambuilding- og mentorprogram, for pengene dækker naturligvis ikke lønomkostningerne, fortæller Agnete Kjellberg.

Hun understreger, at der netop er tale om ordinære stillinger, som ikke er tidsbegrænset til to år.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Højer og Lauritzen ApS
Distributør af pc- og printertilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere


Ledelse og AI: Sådan transformerer teknologien lederskabet

Her er chancen for at netværke med andre ledere, der håndterer store transformationer med udgangspunkt i it. Hør blandt andet om, hvordan AI revolutionerer forandringsledelse og organisatorisk udvikling.

02. oktober 2025 | Læs mere


Sådan drager du fordel af AI, Power Apps og branchemoduler med Business Central

Få hands-on viden om, hvordan du kan skalere din virksomhed med AI, Power Apps og branchemoduler i Dynamics 365 Business Central.

03. oktober 2025 | Læs mere