HP øger markedsandelen på printer-området

Hewlett-Packard (HP) øger stadig markedsandelen inden for sit gamle kerneområde, printere. I andet kvartal er andelen øget med fem procent til tæt ved 50 procent - den højeste nogensinde, oplyser IDC.

Trods et samlet globalt fald i efterspørgslen på printere i andet kvartal på otte procent - og 19 procent i forhold til første kvartal - har Hewlett-Packard (HP) øget sin markedsandel med fem procent.

Dermed er selskabet lige under at sidde på 50 procent af markedet - den største andel nogen sinde, påpeger analysefirmaet IDC ifølge CNet.

Ifølge analytiker Riley McNulty skyldes det især HP's position som det mest kendte mærke inden for printere - og det virker selvforstærkende selv i et trængt marked som det nuværende.

På anden-pladsen følger Lexmark med Epson og Canon lige efter.

Ifølge IDC har de store firmaer sat sig endnu tungere på markedet i det forløbne år. Sidste år sad de på 86 procent af markedet.

I 2002 har de øget den andel til næsten total dominans - 95 procent, oplyser IDC.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Brother Nordic A/S
Import og engroshandel med kontormaskiner.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Cyber Security Summit 2025: Her er truslerne – og sådan beskytter du dine kritiske data

Deltag og få værktøjer til at beskytte din virksomhed mod de nyeste cybertrusler med den rette viden og teknologi.

19. august 2025 | Læs mere


Cyber Security Summit 2025 i Jylland

Deltag og få værktøjer til at beskytte din virksomhed mod de nyeste cybertrusler med den rette viden og teknologi.

21. august 2025 | Læs mere


AI i det offentlige: Potentiale, erfaringer og krav

Hør erfaringerne med at anvende AI til at transformere og effektivisere processer i det offentlige – og med at sikre datakvalitet, governance og overholdelse af retningslinjer.

27. august 2025 | Læs mere