Fejl i telefonregninger koster forbrugere dyrt

Forbrugerne kæmper ofte forgæves, når de oplever fejl i deres telefonregninger. Uforståelige poster og flytninger eller saldoordninger, som selskaberne har glemt alt om, skaber travlhed hos Forbrugerinformationen.

Forbrugere, der ikke holder et vågent øje med deres telefonregninger, kan bruge hundredvis af kroner på fejlagtige opkrævninger, skriver Forbrugerinformationen i sit nyhedsbrev.

Klager til Forbrugerinformationens rådgivning viser, at det bugner med fejl i ofte uforståelige regninger fra teleselskaberne.

- Teleselskaberne er åbenbart så forhippede på at skaffe sig kunder, at hverken deres regnskabsafdelinger eller tekniske faciliteter kan følge ordentligt med, siger Inge Norus, der leder Forbrugerinformationen rådgivningsteam.

Fejlene omhandler ofte forkerte poster eller flytninger, saldoordninger eller spærringer, som telefonselskabet ikke har registreret.

Når der sker fejl fra selskabernes side, er det vanskeligt at få dem rettet. Og selv om forbrugeren gør indsigelse mod en regning, kan selskabet godt finde på at lukke telefonen. Når den skal åbnes igen, koster det 200 kroner, oplyser Forbrugerinformationen.

- Det presser folk til at betale, uanset om de mener, at de har ret. For man kan ikke undvære sin telefon ret længe. Og det kan være svært at trænge igennem til selskabet, siger Inge Norus.

Tjek selv din telefonregning

? Virker de spærringer og den saldokontrol, du har bestilt?
? Får du dine regninger regelmæssigt? (Ellers kan du pludselig få en kæmpe regning)
? Er regningens størrelse nogenlunde som sidste gang? Hvis ikke, hvorfor?
? Betaler du for abonnementer, du har opsagt?
? Hvis du har fast forvalg til et andet selskab, betaler du så stadig til TDC?
? Betaler du for det internetabonnement, du har bestilt?
? Betaler du for abonnementer, som er bestilt, men som aldrig har virket?

Kilde: Forbrugerinformationen

Relevant link:

Forbrugerinformationens nyhedsbrev




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ciklum ApS
Offshore software- og systemudvikling.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere


Ledelse og AI: Sådan transformerer teknologien lederskabet

Her er chancen for at netværke med andre ledere, der håndterer store transformationer med udgangspunkt i it. Hør blandt andet om, hvordan AI revolutionerer forandringsledelse og organisatorisk udvikling.

02. oktober 2025 | Læs mere


Sådan drager du fordel af AI, Power Apps og branchemoduler med Business Central

Få hands-on viden om, hvordan du kan skalere din virksomhed med AI, Power Apps og branchemoduler i Dynamics 365 Business Central.

03. oktober 2025 | Læs mere