Fejl i telefonregninger koster forbrugere dyrt

Forbrugerne kæmper ofte forgæves, når de oplever fejl i deres telefonregninger. Uforståelige poster og flytninger eller saldoordninger, som selskaberne har glemt alt om, skaber travlhed hos Forbrugerinformationen.

Forbrugere, der ikke holder et vågent øje med deres telefonregninger, kan bruge hundredvis af kroner på fejlagtige opkrævninger, skriver Forbrugerinformationen i sit nyhedsbrev.

Klager til Forbrugerinformationens rådgivning viser, at det bugner med fejl i ofte uforståelige regninger fra teleselskaberne.

- Teleselskaberne er åbenbart så forhippede på at skaffe sig kunder, at hverken deres regnskabsafdelinger eller tekniske faciliteter kan følge ordentligt med, siger Inge Norus, der leder Forbrugerinformationen rådgivningsteam.

Fejlene omhandler ofte forkerte poster eller flytninger, saldoordninger eller spærringer, som telefonselskabet ikke har registreret.

Når der sker fejl fra selskabernes side, er det vanskeligt at få dem rettet. Og selv om forbrugeren gør indsigelse mod en regning, kan selskabet godt finde på at lukke telefonen. Når den skal åbnes igen, koster det 200 kroner, oplyser Forbrugerinformationen.

- Det presser folk til at betale, uanset om de mener, at de har ret. For man kan ikke undvære sin telefon ret længe. Og det kan være svært at trænge igennem til selskabet, siger Inge Norus.

Tjek selv din telefonregning

? Virker de spærringer og den saldokontrol, du har bestilt?
? Får du dine regninger regelmæssigt? (Ellers kan du pludselig få en kæmpe regning)
? Er regningens størrelse nogenlunde som sidste gang? Hvis ikke, hvorfor?
? Betaler du for abonnementer, du har opsagt?
? Hvis du har fast forvalg til et andet selskab, betaler du så stadig til TDC?
? Betaler du for det internetabonnement, du har bestilt?
? Betaler du for abonnementer, som er bestilt, men som aldrig har virket?

Kilde: Forbrugerinformationen

Relevant link:

Forbrugerinformationens nyhedsbrev

Læses lige nu

    Navnenyt fra it-Danmark

    IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Johan Léfelius som it-konsulent. Han skal især beskæftige sig med med support, drift og vedligeholdelse af kunders it-miljøer samt udvikling af sikre og stabile løsninger. Han kommer fra en stilling som kundeservicemedarbejder hos Telia Company Danmark A/S. Han er uddannet (under uddannelse) som datatekniker med speciale i infrastruktur. Han har tidligere beskæftiget sig med kundeservice, salg og teknisk support. Nyt job

    Johan Léfelius

    IT Confidence A/S

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Benjamin Terp som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Odense. Han er uddannet IT-Supporter hos Kjaer Data. Nyt job

    Benjamin Terp

    Netip A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Tanja Schmidt Larsen, Director, Legal & Compliance hos Sentia A/S, er pr. 1. december 2025 forfremmet til Chief Operations Officer (COO). Hun skal fremover især beskæftige sig med synergi mellem kommercielle og tekniske processer samt sikre en sammenhængende kunderejse og fortsat driftsstabilitet. Forfremmelse