Antallet af e-mails fordobles

I 2006 modtager vi dagligt 60 milliarder e-mails, hvilket er dobbelt så mange som i dag, forudser analysefirmaet IDC. Væksten er størst på reklame-mails, spam og serviceinformationer.

Hvis du modtager mange e-mails i dag, så er der kun ét at sige: Det bliver meget værre.

En ny rapport fra analysefirmaet IDC forudser, at de nuværende 31 milliarder e-mails, som allerede i dag cirkulærer rundt i verden hver dag, i 2006 vil være omtrent fordoblet til 60 milliarder.

Væksten kan selvsagt ikke alene tilskrives et større antal e-mails fra forretningsforbindelser, venner og familie.

I dag er to ud af tre e-mails beskeder, som bliver sendt fra en person til en anden, mens resten kommer fra spam (uønskede reklame-mails) og serviceinformationer som eksempelvis aktiekurser og sportsresultater.

I 2006 vil under halvdelen af de 60 milliarder beskeder være person-til-person-kommunikation, forudser IDC-analytikeren Mark Levitt.

Hans budskab er, at softwarefirmaerne må udvikle brugbare værktøjer til hurtigt at sortere e-mails og prioritere væsentlige beskeder fra uvæsentlige. Ellers udvandes e-mailens værdi for erhvervslivet.

Læses lige nu

    Annonceindlæg tema

    Forsvar & beredskab

    Cybersikkerhed, realtidsdata og robuste it-systemer er blevet fundamentet for moderne forsvar.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Adeno K/S har pr. 22. september 2025 ansat Steen Riis-Petersen som ServiceNow Expert. Han kommer fra en stilling som Senior Manager hos Devoteam A/S. Nyt job
    Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Kristian Kveiborg Yde som BI-konsulent ved netIP's kontor i Thisted. Han er uddannet med en Cand.merc. i økonomistyring. Nyt job
    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

    Jimmi Overgaard

    Netip A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil