3 er det bedste tal i hele verden, hvis man skal tro 3G-mobilvirksomheden Hutchison Whampoa.
3 er nemlig også det varemærke, der skal bruges i alle tre lande, hvor Hong Kong-konglomeratet har licenser til at opbygge 3G-netværk.
I Danmark og Sverige sker det i samarbejde med den svenske pengetank Investor AB, der ejer 40 procent af det fælles selskab, Hi3G.
Og der er ingen grænser for, hvad tretallet rummer:
- For kunderne repræsenterer 3 det naturlige næste skridt. Et skridt frem, men endnu vigtigere det første skridt mod noget nyt, der aldrig har eksisteret før, noget der giver information, kommunikation og underholdning til folk, der er på farten, siger Mads Eriksen, marketingdirektør for 3 i Danmark.
| - Logoet har en let titanium yderside og en dynamisk, glad, livfuld inderside, der kommer gennem hele farvespektret. Kontrasten mellem det udvendige og det indvendige udtrykker ånden bag 3: kølig udenpå og varm indeni, siger 3 om sit logo. |
Hi3G kommer til at spendere 16 milliarder danske kroner på missionen i Sverige og Danmark. Det fremgår ifølge den svenske avis Ny Teknik af Investor AB's halvårsrapport, der blev fremlagt torsdag.
I Sverige overvejer Hi3G at ansøge Post- og Telestyrelsen om en forlænget frist til at udbygge 3G-netværket. Det har konkurrenten Orange imidlertid allerede prøvet uden resultat.
Det er ikke lykkedes Hi3G i Danmark at registrere et egnet domænenavn. Danske kunder henvises derfor til www.tre.com.