Skarp kritik af mobilbranchen

Forhandlere af mobilt udstyr raser over producenternes manglende kundeservice på de komplicerede produkter. Nokia svarer igen med en kritik af forhandlerne, der ikke sætter sig ordentlig ind i produkterne.

Problemer med industristandarder efterlader mange mobilforhandlere med kunder, de ikke kan hjælpe - og mobilproducenterne yder ikke megen service på deres mest komplicerede produkter.

I det seneste nummer af bladet Telekommunikation beklager Per Runge, leder af TDC Mobil Center i Aalborg, sig over Nokias manglende velvilje, når problemer skal løses.

Han bruger som eksempel en kunde, der efter gentagne forsøg og med forhandlerens hjælp ikke kunne få sin Nokia Communicator til at virke.

Telefonen skulle synkronisere med kundens pc, men intet lod sig gøre. Henvendelser til Nokias kundeservice gav ingen hjælp, og til sidst måtte forhandleren tage produktet tilbage.

- Den dag i dag ved vi simpelthen ikke, hvad problemet var, siger Per Runge til bladet.

Hos Nokia er der imidlertid ikke megen sympati at spore. Produktchef Tomas Chatzopoulos fra Nokia Mobile Phones vil først slet ikke forholde sig til beskyldningerne, men i irritation udbryder han, at forhandlerne ofte ikke sætter sig ordentlig ind i produkterne:

- De skal sætte sig bedre ind i, hvilke applikationer der er kompatible med vores produkter. Det er Nokias målsætning at hjælpe kunderne så godt som overhovedet muligt, og derfor forstår jeg slet ikke kritikken, siger han til Telekommunikation.

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

Søren Vindfelt Røn

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Katrine Køpke Rasmussen som Consultant. Hun skal især beskæftige sig med sikre vækst i NORRIQS kunders forretninger gennem hendes skarpe rapporteringer. Nyt job

Katrine Køpke Rasmussen

Norriq Danmark A/S

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Benjamin Terp som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Odense. Han er uddannet IT-Supporter hos Kjaer Data. Nyt job

Benjamin Terp

Netip A/S