AOL bombarderes med egne reklame-cd'er

To amerikanske mænd er så trætte af at rende ind i reklame-cd'er fra den amerikanske internetudbyder AOL alle vegne, at de har startet en indsamling af cd'erne. De skal sendes tilbage i hovedet på AOL.

Amerikanerne hader dem, tyskerne hader dem - og det samme gør franskmænd, australiere og briter. De reklame-cd'er, som internetudbyderen America Online (AOL) sender hjem til folk eller får puttet i magasiner og aviser, og som biografer lægger frem.

Den internationale forbrugerkampagne No More AOL CDs har fået medvind i de lande, hvor AOL er udbyder.

To amerikanere, Jim McKenna og John Liebermann, har startet kampagnen i irritation over, at AOL bombarderer folk med reklamer over alt, blandt andet i form af cd'erne.

Derfor indsamler kampagnen nu reklame-cd'erne for at sende dem tilbage til AOL. Målet er at smide en million reklame-cd'er tilbage i hovedet på verdens største internetudbyder.

Indtil videre er der ifølge Associated Press samlet 80.000 cd'er sammen. Tyskerne er mest ihærdige med foreløbig 23.000 indsamlede cd'er.

På kampagnens hjemmeside - besøgt over en million gange - giver brugerne gode råd til hinanden om, hvad AOL-cd'erne ellers kan bruges til; en buddhistisk bedemølle, en ten til at spinde uld med eller en frisbee.

Der er også lister over de personer, der har samlet flest cd'er ind. Her topper to amerikanske ungersvende under navnene Y9 og Nerv sammen med deres hamster, Notorious Fluffy G, listen.

De har samlet 15.197 cd'er ind.

En kaotisk verden kræver stærk cybersikkerhed, resiliens og digital suverænitet

Mød David Heinemeier, Flemming Splidsboel Hansen, Casper Klynge, Rasmus Knappe, Jens Myrup Pedersen og forfattere som fhv. jægersoldat Thomas Rathsack og adfærdsforsker Henrik Tingleff.

Computerworld afholder d. 4. og 5. november Cyber Security Festival i København - med fokus på sikkerhed, resiliens og digital suverænitet. Det er helt gratis - men reserver din plads allerede nu.

Hele programmet er online lige nu - og du kan reservere din gratis plads lige her - jeg håber vi ses! 

Lars Jacobsen

Chefredaktør på Computerworld

Se alle Lars's artikler her

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

Søren Vindfelt Røn

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Alexander Bendix som Consultant. Han skal især beskæftige sig med tilføre nye, friske perspektiver og værdifuld viden til NORRIQS Data & AI-afdeling. Nyt job

Alexander Bendix

Norriq Danmark A/S

Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Burak Cavusoglu som Datateknikerelev ved afd.Thisted og afd. Rønnede. Nyt job

Burak Cavusoglu

Netip A/S

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil