Her er Danmarks fem bedste CIO’er lige nu:Se de fem nominerede til prisen som Årets CIO 2024

Stor vækst i lavpris-mobilkunder

CBB Mobil praler af massiv kundetilgang og overskud på bundlinjen. Selskabet vil nå hovedkonkurrenten Telmores størrelse ved at være en smule billigere og fysisk til stede i butikkerne. Den strategi bekymrer ikke Telmore.

Det giver bonus at blive kåret af IT- og Telestyrelsen og Forbrugerinformationen som landets billigste mobilselskab.

Det mærker selskabet CBB Mobil, det tidligere Club Blah Blah, der i øjeblikket høster 800 kunder om dagen, oplyser direktør Teddy Søgaard Pedersen.

CBB Mobil kører i øjeblikket en reklamekampagne til et mindre millionbeløb i aviser og på nettet, og et nyt samarbejde med en række supermarkeder og videokæden Blockbuster har givet ekstra eksponering.

Kampagnen har kørt i 14 dage, og det er over den periode, at tilvæksten på 800 daglige kunder er blevet en trend. I alt har CBB Mobil nu 50.000 kunder, oplyser selskabet.

CBB Mobil er derfor på vej ud af den krise, der tidligere på året fik revisorerne til i årsregnskabet at kræve ekstra kapitaltilførsel, hvis selskabet skulle fortsætte driften.

- Det blev faktisk ikke nødvendigt at skyde mere kapital ind på grund af den store kundetilgang, siger CBB Mobils bestyrelsesformand Peer Kølendorf til Computerworld Online.

Tjener penge i december

Han forventer at se en positiv bundlinje for selskabet i december måned - men slet ikke for hele året - og et positivt resultat igennem hele 2003.

- For et selskab af vores type handler det utrolig meget om volumen, det vil sige antallet af kunder og hvor mange minutter, der bliver solgt, siger Peer Kølendorf.

CBB Mobil er igennem hele selskabet korte levetid af kunderne blevet beskyldt for at yde dårlig kundeservice, og Peer Kølendorf vil fortsat ikke love lynhurtig respons ved telefonerne.

- Vi er et lavprisselskab, så vi vil ikke love en ventetid på 30 sekunder i kundeservicen. Det er simpelthen for dyrt, men omvendt skal kunderne selvfølgelig ikke vente i to timer, bemærker han.

Han understreger, at en stor del af ventetiden skyldes, at kunderne ringer for at høre nyt om deres nummerporteringer, hvis de vil flytte det gamle mobilnummer over til CBB Mobil.

- En nummerportering tager typisk 2-3 uger, og vi er helt afhængige af det selskab, der skal aflevere kunden. Det er vel meget naturligt, at de store selskaber prioriterer deres eksisterende kunder højere end de kunder, der er ved at forlade dem, siger Peer Kølendorf.

Også plads til Telmore

Målet for CBB Mobil er at slå kloen i kunder hos de store selskaber som TDC Mobil, Sonofon, Orange og Telia.

Peer Kølendorf mener, at der nok skal være plads til både CBB Mobil og landets største lavprisselskab, Telmore.

Så harmonisk lyder tonerne ikke fra Telmores direktør Frank Rasmussen, der "kun" kan prale af at modtage 600 nye kunder om dagen i øjeblikket.

Telmore er ikke det billigste selskab herhjemme, men roses af Forbrugerinformationen for at have markedets mest gennemskuelige mobilabonnement.

- Det afgørende i denne forretningsmodel er en stor volumen, og vi runder meget snart 200.000 kunder. Det betyder, at vi kan opnå meget større volumenrabatter end konkurrenten, siger Frank Rasmussen.

Dermed mener han også, at Telmore har betydeligt lettere ved at tjene penge, og det er for ham mere interessant end tilgangen af kunder.

Frank Rasmussen forventer at forlade 2002 med et samlet overskud på 25 millioner kroner. På månedsbasis omsætter Telmore-virksomheden for over 20 millioner kroner.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Itm8 | IT Relation A/S
Outsourcing, hosting, decentral drift, servicedesk, konsulentydelser, salg og udleje af handelsvarer, udvikling af software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
OT og IT: Modernisér produktionen og byg sikker bro efter et årelangt teknologisk efterslæb

Moderne produkter skal have mere end strøm for at fungere – og deres navlestreng skal ikke klippes når de forlader fabrikshallen. På denne konference kan du derfor lære mere om hvordan du får etableret det sikre setup når der går IT i OT.

30. april 2024 | Læs mere


Roundtable for sikkerhedsansvarlige: Hvordan opnår man en robust sikkerhedsposition?

For mange virksomheder har Zero Trust og dets principper transformeret traditionelle tilgange til netværkssikkerhed, hvilket har gjort det muligt for organisationer at opnå hidtil usete niveauer af detaljeret kontrol over deres brugere, enheder og netværk - men hvordan implementerer man bedst Zero Trust-arkitekturer i et enterprise set up? Og hvordan muliggør Zero Trust-arkitekturen, at organisationer opnår produktivitetsfordele med AI-værktøjer samtidig med, at de forbliver sikre i lyset af fremvoksende trusler?

01. maj 2024 | Læs mere


ERP-trends 2024

Bliv derfor inspireret til, hvordan du kan optimere dine systemer og processer når af nogle af de fremmeste eksperter på ERP-markedet dele deres iagttagelser af det aktuelle marked og vurderinger af, hvad vi har i vente de kommende 3-5 år. Vi sætter også fokus på, hvordan udviklingen kommer til at påvirke din organisation, hvordan du bedst forbereder og planlægger ERP-indsatsen og om, hvilke faldgruber du skal være opmærksom på.

02. maj 2024 | Læs mere