TDC tilbyder 100.000 rabat på mobiltelefoner

I denne uge modtager 100.000 udvalgte kunder, som har forladt TDC, tilbud på mobiltelefoner med op til 1000 kroners rabat. TDC Mobils direktør kan ikke længere sidde konkurrenternes slagtilbud overhørig, men han vil på den anden side ikke sælge billige mobiltelefoner til hvem som helst.

Så gik den ikke længere for TDC Mobil, som i godt et år stædigt har holdt fast ved, at selskabet ikke ville give tilskud, så kunderne kunne købe deres mobiltelefoner til spotpriser.

I denne uge melder TDC sig igen på banen med billige mobiltelefoner. Omkring 100.000 udvalgte kunder modtager et brev, der indeholder tilbud på en række forskellige mobiltelefoner, hovedsageligt dyrere modeller.

Kunderne har alle forladt TDC til fordel for konkurrenterne på det danske mobilmarked, og TDC forsøger at lokke dem tilbage igen ved at give op til 1000 kroners rabat på telefonerne.

- Vi har holdt fast i, at vi ikke ville give tilskud til mobiltelefoner. Også op til julekampagnen har vi holdt igen. Men hvis du ser på markedet nu, er der masser af billige telefoner på markedet, helt ned til en krone, forklarer administrerende direktør Mads Middelboe, TDC Mobil.

Udvælger de bedste kunder

- Vi har også sagt, at hvis markedet udvikler sig på en bestemt måde, så må vi tage op til genovervejelse, om vi vil give tilskud, og det har vi nu gjort, tilføjer han.

Mads Middelboe finder, at det er en intelligent måde at give tilskud på, når TDC udvælger de bedste af de tidligere kunder og forsøger at vinde dem tilbage med tilbud på avancerede mobiltelefoner.

- På den måde styrer vi, hvem der får tilbudene, siger han.

Med det henviser han til, at det danske mobilmarked er mættet, og de kunder, som teleselskaberne vinder med slagtilbud på billige telefoner i butikkerne, langt fra altid genererer store indtægter til selskaberne.

Hvis alle 100.000 tidligere TDC-kunder vælger at sige ja tak til tilbuddet fra Danmarks største teleselskab, så medfører det en udgift til telefoner på 100 millioner kroner.

Med den konkurrencesituation, der er på markedet, forventer Mads Middelboe dog ikke, at det sker. Han afviser at give noget konkret bud på, hvor mange kunder TDC forventer at vinde på kampagnen.

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra DE-CIX

    Enhver strategi for applikationsmodernisering bør tage netværket med fra start

    Modernisering af ældre on-premise-applikationer til cloud-løsninger er en topprioritet for virksomheder globalt.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

    Rasmus Stage Sørensen

    Norriq Danmark A/S