I2-guldkunder utilfredse med service

En af verdens største leverandører af software til styring af virksomhedernes leverancer, amerikanske I2, bliver kritiseret af nøglekunder for at være langsom og dyr.

I2 Technologies, en af verdens største leverandører af software til styring af leverancer (supply chain management), må lide den tort, at de kunder, som virksomheden selv fremhæver på sit websted, er stærkt utilfredse med selskabet.

Amerikanske I2 beskriver på sin webside en række kundesager, der har været succesfulde. Imidlertid har det lille analysefirma Nucleus Research interviewet 22 af disse kunder

En stor del af dem er faktisk langtfra enige med I2 i, at deres projekter har været en succes, skriver CNet.

Virksomhederne har alle brugt I2-softwaren i mere end to år. Over halvdelen af virksomhederne oplyste til Nucleus Research, at omkostningerne ved installation af i2-softwaren har oversteget de økonomiske besparelser, der var formålet.

Samtidig har projekterne i de 22 virksomheder taget i gennemsnit 18 måneder for I2 at få på plads.

I2 afviser ikke overraskende anklagerne fra kunderne. Firmaet peger på, at det har 1.000 kunder.

Selskabet fik dog de store overskrifter frem for to år siden, da Nike smed firmaets software på porten på grund af fejl, der resulterede i forkerte leverancer i million dollars-klassen.

I2 fyrede en tredjedel af medarbejderen i juli oven på et katastroferegnskab for andet kvartal, hvor omsætningen var blevet halveret.

Analysefirmaet Nucleus Research lagde sig i september ud med CRM-leverandøren Siebel med en lignende rapport, der også baserede sig på interviews med nøglekunder.

Fravær af økonomisk gevinster og lange projekt-tider var også her hovedkritikpunkterne. Siebel søgte at tilbagevise det med andre undersøgelser af kundernes tilfredshed.

Vil du vide mere om i2 Technologies?
NewsScanner overvåger 300+ medier
Prøv gratis i 30 dage.

Læses lige nu

    En kaotisk verden kræver stærk cybersikkerhed, resiliens og digital suverænitet

    Mød David Heinemeier, Flemming Splidsboel Hansen, Casper Klynge, Rasmus Knappe, Jens Myrup Pedersen og forfattere som fhv. jægersoldat Thomas Rathsack og adfærdsforsker Henrik Tingleff.

    Computerworld afholder d. 4. og 5. november Cyber Security Festival i København - med fokus på sikkerhed, resiliens og digital suverænitet. Det er helt gratis - men reserver din plads allerede nu.

    Hele programmet er online lige nu - og du kan reservere din gratis plads lige her - jeg håber vi ses! 

    Lars Jacobsen

    Chefredaktør på Computerworld

    Se alle Lars's artikler her

    Navnenyt fra it-Danmark

    Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Marck Stadel Klaris som Datateknikerelev ved netIP's kontor i Herning. Nyt job
    Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Burak Cavusoglu som Datateknikerelev ved afd.Thisted og afd. Rønnede. Nyt job

    Burak Cavusoglu

    Netip A/S

    Adeno K/S har pr. 22. september 2025 ansat Steen Riis-Petersen som ServiceNow Expert. Han kommer fra en stilling som Senior Manager hos Devoteam A/S. Nyt job
    IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Johan Léfelius som it-konsulent. Han skal især beskæftige sig med med support, drift og vedligeholdelse af kunders it-miljøer samt udvikling af sikre og stabile løsninger. Han kommer fra en stilling som kundeservicemedarbejder hos Telia Company Danmark A/S. Han er uddannet (under uddannelse) som datatekniker med speciale i infrastruktur. Han har tidligere beskæftiget sig med kundeservice, salg og teknisk support. Nyt job

    Johan Léfelius

    IT Confidence A/S