Nedturen fortsætter for forhandlerkæden BlueTel, der i fredags lod sine tre danske moderselskaber, BlueTel A/S, BlueTel International Wholesale ApS og Phone Danmark A/S, gå i betalingsstandsning.
Årsagen er Nokias opsigelse af samarbejdet for næsten en måned siden og ikke mindst sidste uges anklager om svindel for et større millionbeløb, der fik politiet til at efterforske sagerne.
Til flere aviser forklarer BlueTel, at der er behov for arbejsro:
- Vi vil have ro til at rekonstruere selskabet. Det er den mest fornuftige måde at komme videre på. Vi er lillebror mod Nokia, så det blev vurderet, at dette var den bedste måde at redde virksomheden på, siger PR- og marketingchef Ole Juul fra BlueTel til Berlingske Tidende.
Han understreger, at BlueTel forventer at køre videre.
Tidligere har kæden afvist anklager om svindel med blandt andet garantireparationer, der er foretaget for verdens største producent af mobiltelefoner, Nokia.
- Som udgangspunkt er vi ikke interesseret i at eje flere butikker. Vores umiddelbare holdning er, at der er nok - og at markedet er mættet, siger vicedirektør Peter Ibsen, TDC Mobil, til dagbladet Børsen.
BlueTel i Odense har været lukket i flere uger - ifølge skiltet på døren er butikken "lukket pga. ombygning".