Efter syv timer uden mobiltelefoner har nordmændene fundet ud af, hvor afhængig vi er blevet af moderne teknologi.
Et kraftigt regnvejr trak torsdag stikket ud af mobilselskabet Netcoms netværk i Oslo, og det berørte 150.000 nordmænd, som ikke kunne komme i kontakt med omverdenen.
De norske myndigheder er omgående gået ind i sagen og forlanger en forklaring på, hvordan det kunne tage så lang tid for det Telia-ejede mobilselskab at få netværket i gang igen.
Mest sårbare er de virksomheder, der har købt Netcoms trådløse pakke, der udskifter alle fastnettelefoner med mobiltelefoner.
Så sent som i tirsdags skiftede avisen Aftenposten alle sine faste telefoner ud med mobiltelefoner, og det skabte kaos under nedbruddet i går. Pludselig var freelance-medarbejdere med egne Telenor-mobiltelefoner i høj kurs, skriver Aftenposten selv.
Netcom beklager i en kortfattet meddelelse de ulemper, nedbruddet har forårsaget kunderne.