Discountteleselskabet CBB Mobil har endnu engang fået sig en ny samarbejdspartner til at holde gang i driften af hjemmesiden.
Valget er faldet på KMD, som nu sørger for hardware og operativsystem, mens teleselskabet selv holder applikationen, der styrer hele forretningen, i luften.
KMD bliver CBB Mobils tredje driftscenter siden starten i 2001.
Det daværende teleselskab Club Blah Blah overlod driften af IT-løsningerne til hosting-firmaet Intellinet, som imidlertid gik konkurs.
Norske Telenor Business Solutions overtog driftskunderne fra Intellinet, og CBB Mobil fulgte med. At driften nu blev forestået af en af hovedaktionærerne i Sonofon, som CBB Mobil køber netværksadgang hos, var en tilfældighed.
Nu har Telenor Business Solutions valgt at rømme sine driftsaktiviteter i Danmark, og dem har KMD overtaget - heriblandt CBB Mobil, der nu hører til de største kunder på KMD's nethotel.
- Vi undersøgte vilkårene hos tre forskellige leverandører og fandt så, at KMD's løsning var den bedste for os, siger CBB Mobils direktør, Teddy Søgaard Pedersen, der efterhånden er en erfaren kunde på det danske hosting-marked.
Han insisterer på, at CBB Mobil selv skal udvikle og vedligeholde den kritiske applikation, der holder styr på kunderne, betalinger og meget andet.
- Vi har tre mand ansat til at udvikle og vedligeholde, men jeg må nok erkende, at vi snart får brug for nogle flere, siger Teddy Søgaard Pedersen med henvisning til de store teleselskaber, der råder over enorme driftscentre for at holde forretningerne kørende.
CBB Mobil har i dag 147.000 kunder og fik i årets første seks måneder et overskud på knap 15 millioner kroner.